My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 11 februari 2008

Vill så gärna se


Jag bara MÅSTE masa mig till närmaste dvd-plejs å hyra Becoming Jane, jag blir helt galen om jag inte få se den snart. Som om det inte räckte att jag är Brontë-freak så är jag dessutom helt såld på ALLT som har med Jane Austen att göra. Därför är ju denna film som en gudagåva till mig, typ. :-) Försökte vinna den i den lokala morgontidningen men det ville sig inte (som vanligt, jag vinner ALDRIG nått) så dvd-plejset nästa!
Jag har lovat mig själv att nästa gång det bär av till Sveg så ska det bli Austen-maraton, tänker ta med mig mammas Stolthet & Fördom-box. Mooahahahahaha, å så original-Wuthering Heights, från 1949, på det sen. Gissa om det kommer att sitta två miffo-brudar uppe på ett litet berg utanför Sveg med fyrkantiga ögon då.

1 kommentar:

Anonym sa...

om du har tråkigt nån dag så finns den filmen på ttp://www.free-tv-video-online.info vet inte om det finns nån länk som fungerar men du kan ju testa!