My moor

My moor
Wuthering Heights

söndag 5 april 2009

Inte speciellt aktiv.

Nä, det blir långt mellan gångerna här. Borde skärpa mig och skriva oftare men jag vet att det kommer att gå åt andra hållet istället nu när det blir vår/sommar. Då sitter man ju inte vid datorn så mkt, iaf inte jag. :-)

Inget nytt på Faith no More-fronten för Sveriges del, det är fortfarande bara att vänta och se. Och hålla tummarna. Men det ser mörkt ut, dom har speldatum i både Norge och Finland under v 26 (veckan jag är i Yorkshire) så rent logiskt borde dom spela i Sverige då oxå, om dom lägger in ett Sverigedatum alls.

Jag har kommit fram till att oavsett hur det bli så ska jag NJUTA av min Yorkshireresa till max, ska inte låta något sabba min frame of mind. Under den senaste veckan har de sista bitarna, vad gäller reseplanering, fallit på plats. Vi har nu tågbiljetter, flygbiljetter och boende och det känns kanonbra. Jag ringde faktiskt till Whitby häromdan och jag fick ju stora skälvan bara av att höra den annorlunda telefonsignalen i örat. Fan va töntig jag är. :-) Nu gäller det att fixa fram nån slags kalkyl på hur mkt fickpengar man kan tänkas behöva ha med sig. Jag tänker ju shoppa redingt mkt så det blir tufft för mig att hålla mig både till budget och SAS bestämmelser om bagagevikt...

Nu har jag 9 veckor kvar på Högskolan Dalarna. Det känns helt sjukt att det är så. Jag och Anna har precis börjat på examensarbetet och det känns just nu rätt ostrukturerat och läskigt. Vi skriver om skönlitteratur som läromedel i språkundervisning och vi vet vad vi vill skriva om men inte hur vi ska gå tillväga. Dessutom har det varit lite trassel med handledaren men det hoppas vi är över nu. Har en träff med henne idag, då hoppas jag att några bitar faller på plats och vi kan börja skriva på allvar.

Varenda kotte jublar över att våren är här och jag är inget undantag. Fy fasen va skönt det är att dega på altanen i solskenet, kunna gå ut utan tjock täckjacka och känna hur fräknarna ploppar upp på näsan (och hela plytet för den delen). Vi har fortfarande en del snö kvar men de senaste dagarna har gått hårt åt drivorna, stora delar av gården är ren. Eller ja, ren å ren, det som döljs i snö... Det är då jag hatar att vara hundägare.

Nä, nu måste jag läsa och skriva inför handledarmötet. Men det tar emot när solen strålar ute och jag vet hur skönt det skulle vara att sitta i gungstolen på altanen med en bra bok... :-)

1 kommentar:

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

hmm ja jag får nog fundera på det där med spiral.. men verkar lite läskigt att ha något i kroppen..

kraaaam