My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 15 september 2009

Nobody puts me in a corner.


Det har nog på sätt & vis varit mitt motto genom livet, allt sedan Johnny Castle yttrade den magiska frasen "Nobody puts Baby in a corner" för dryga 20 år sedan. Så nedstämd jag blev när jag läste om Patrick Swayzes bortgång. Rätt fånigt eftersom jag inte har någon som helst egentlig koppling till honom men han var lite av en första förälskelse. Kanske som mest när han var Nord & Syds Orry Main. Hejdå Patrick.




2 kommentarer:

Eddan sa...

Hej!

Patrick Swayze kommer nog alltid att vara Orry Main för mig. Dirty Dancing var bra men Nord och Syd var en stor favorit hos mig - har alla avsnitten inspelade på gamla videoband (kvaliteten är inte speciellt bra ;-)). Jag var iof kär i George Hazard (James Read) men gillade också Orry. Tragiskt att den dj*vla sjukdomen skörtat ytterligare ett liv i förtid.

Må så gott!

Kram från Anette
(Tur att Emmerdale är tillbaka i rutan så att man har något att se fram emot framöver hösten ;-)).

Malin of the Moors sa...

Ja, visst är det skönt att Emmerdale räddar en lite grann så här på höstkanten! Jag har ju lagt studietiden bakom mig och jobbar hela dagarna nu men kikar varje kväll på TV4 Anytime. Det är lagom hjärnvila. :-)

Det fanns ju massor av snyggingar i Nord & Syd, jösses va sugen jag blir på attse den serien igen! Jag kikade på Dirty Dancing igår när den gick på svt... :-)

Sköt om dig Anette!

Kramar Malin