My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 10 juli 2009

Vilken sommar!

Hittills har denna sommar varit helt fantastisk, det kan få regna huuuuur mkt det vill för inget kan ändra på det faktumet! Here's why:

*Jag är färdig lärare och kan lägga den delen av mitt liv bakom mig, även om det är vemodigt. Jag kan inte förklara nog hur viktig min studietid varit och hur den utvecklat mig som människa. Kan inte ens föreställa mig vem jag skulle varit idag om jag inte hamnat på Högskolan Dalarna.

*Faith No More lever och jag med dom. Konserten på Brixton Academy var beyond magisk och historisk och jag kommer ALDRIG att glömma känslan, stämningen, ljudet, doften, smaken och UPPLEVELSEN.

*Brontë-syster Anna & jag genomförde äntligen vår efterlängtade Yorkshire-resa! Och det blev precis så himla fantakstiskt som vi drömt att det skulle bli. Skratt, Hem Till Gården, gråt, Brontë, mys, kram, Rosebud, heden, Cream Tea, Ann Dinsdale, Cath Kidston, böcker, Sarah & Steve, ALLT! Som grädde på moset får Anna meddelande om att hon fått jobb till hösten, glädjetjut, sprallig dans och tårar. :-)

*Under ett tidsspann på fyra dagar hinner jag skicka iväg en jobbansökan, bli uppringd av anställingsansvarig, åka på anställningsintervju samt bli erbjuden heltidsanställning som sv/eng-lärare på en närliggande gymnasieskola!!!!!!!! Det är så ofattbart härligt, jag kan knappt andas när jag tänker på det. Shit, jag är vuxen nu!!

*Trots att jag missade Faith No Mores spelning på P&L sitter jag här i gosigaste gose-FNMhoodien inhandlad där. Så på sätt & vis var jag lite där, right..? ;-)

Utöver detta har jag världens finaste familj & tidernas BÄSTA vänner. Å just ja, jag bor i världens bästa by. Herre je, jag har det så jäkla bra just nu att jag knappt vågar röra mig, av rädsla att allt ska rämna.

Inga kommentarer: