My moor

My moor
Wuthering Heights

lördag 15 augusti 2009

Latmask

Så har man då lagt sin första jobbvecka bakom sig... Jag tror minsann jag har hamnat på en riktig guldskola. Mina första dagar har varit fyllda av vänliga, hjälpsamma människor och atmosfären på skolan är grymt positiv. Jag är så himla glad att jag hamnat där och ser fram emot att eleverna börjar på onsdag, det ska bli skitkul att få träffa min (och Marias) klass!

Utanför arbetet känner jag mig som tidernas latmask, jag gör tamejtusan INGENTING! Jag borde storstäda huset, klippa gräset, städa bilar (för vi ska sälja båda), göra rent i alla hönshus, bygga färdigt hönsgården, måla det sista i Nellies rum samt börja i Davids, putsa alla fönster inför vintern, måla om ett gäng möbler... Skulle kunna fortsätta på denna lista hur länge som helst om jag bara tänkte efter lite mer men det vill jag inte. Latmasksmalin.

Så väldigt skönt det är att det börjar kännas som höst ute. Några mornar på rad har det varit så där krispigt i morgonluften, så skönt att ta djupa, svala andetag. Jag är verkligen höstmänniska, görmysigt ju. Å så längtar man ju till jul. Men det gör iofs jag redan på Nyårsafton... :-)

Just nu är det lugn lördagskväll. Kanske sätter mig vid tv:n å flippar igenom kanalen snart, alternativt lägger mig å läser. Himlans seg helg det här. Är det så det blir när man börjar jobba..?

2 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Ja du det blir nog en vardag snart ska du se hihi. Du förtjänar verkligen ett sådant jobb efter all denna skola.
Kramisar från ytterliggare en latmask
Lottapotta

Johan sa...

Äh, man måste få vara lat! Det är ju då man förfinar alla idéer till den fulländade tanke man måste ha innan man gör något! Så brukar jag se det och jag får aldrig nåt gjort!!