My moor

My moor
Wuthering Heights

söndag 16 maj 2010

Mkt försenad uppdatering

Helt plötsligt har det gått en hel hög med månader utan att jag varit in här och skrivit, slarvigt av mig. Vet inte varför det blivit så, har nog helt enkelt inte haft lust att skriva.

Sammanfattningsvis kan jag säga att 2010 hittills har varit begådalbana deluxe. Farfar gick bort kort efter mitt senaste inlägg men efter bara några månader, den 29/4, föddes Lars & Lenas lilla Thilde. The circle of life. Och på jobbet har det varit minst sagt upp å ner med. I februari fick jag beskedet att min provanställning smidigt skulle övergå i tillsvidareanställning men där gick både jag & min arbetsgivare på en nit. Pga LAS kommer en annan lärare ta över min tjänst nästa läsår, det känns för jävligt. Jag trivs så himla bra på jobbet och känner att jag verkligen blivit en del av organisationen. Min rektor jobbar på en plan B men det känns inte speciellt stabilt att förlita sig på det, jag måste håla utkik efter nytt jobb. Hell.

Tack & lov har jag fina vänner och älskad familj att luta mig emot när resten av världen gungar. Siktar på en riktigt skön myssommar med Michael och barnen, vi ska åka till Kolmårdens djurpark och förhoppningsvis ta en resa ner till Medelhavet senare i höst. Men först och främst ska jag & Anna återvända till vårt älskade Yorkshire, vi åker den 28/6 och blir borta fem dagar. Det ska bli underbart, längtar efter ALLT där. Atmosfären, Sarah & Steve, Rosebud, Chocolate Eclairs, Haworth, Top Withens, Cream Teas & pints. Det känns som om detta verkligen kommer att bli en årlig tradition för oss, jag kommer ALLTID att ha en längtan tillbaka till Yorkshire.

Nu ska jag ta mig en promenad i det mysiga vårregnet och leta efter vår senaste familjemedlem, tillika huligan, katten Mr Darcy. Han är en brittisk korthårsherre på snart ett år som alldeles precis upptäckt livet som utekatt och nu har han fått storhetsvansinne och varit ute i ett dygn. Oroliga kattmamman vaknar inom mig och måste ut & ropa.

Ska verkligen försöka titta in här lite oftare, så har kan vi ju inte ha det! :-)

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ser fram emot att eventuellt se dig här oftare =)
Hoppas ni får en underbar resa!!!
Det är ju inte alls långt kvar tills ni far ,, tiden bara rasar iväg... Hujedamej!

Mängder med kramar till Faster Malin från Moster Ingrid =)