My moor

My moor
Wuthering Heights

söndag 23 maj 2010

Nu känns det bra.

Sitter och knåpar ihop en jobbansökan. Känns lite bakvänt att göra det, eftersom den ska skickas till människor som redan känner mig väl, men när jag väl fått iväg den så verkar det som om mitt jobb är säkrat iaf 1 år till. Gott! Jag trodde väl aldrig att det här med jobb skulle vara så kämpigt och frustrerande även efter 4,5 års lärarutbildning men det är det ju tydligen. Jävla LAS. Älskade Soltorgsledning.

Samtidigt har jag precis sökt Filosofi I på Högskolan Dalarna (distans) och det känns skitkul! Längtar efter studentkänslan och det ska bli roligt att få läsa nått som inte är språk. Jag gör det dock inte enbart för mitt eget höga nöjes skull utan för att förbättra mina chanser för fortsatt Soltorgsanställning hösten 2011 (ja, jag har framförhållning som heter duga). Studierna kör inte igång förrän i höst men jag kommer att börja läsa redan på sommarlovet för att inte drunkna i jobb/plugg senare.

I övrigt är det faktiskt bara fyra veckor till sommarlov och fem till Yorkshire! Fabulous!

Inga kommentarer: