My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 16 juli 2010

Dåligt Malin.

Jag är så sjukt dålig på att blogga, det blir helt enkelt aldrig tid över för det. Slänger väl in en kompakt uppdatering, som vanligt...

SOMMARLOV äger, jag har verkligen valt rätt yrke här i livet! Helt underbart att få vara hemma och njuta, barnen behöver inte vara på fritis och dessutom har sommar 2010 hittills varit alldeles makalös, med medelhavsvärme & ljusa, ljumma kvällar. NÖJD! Jag fick sommarlov den 18/6 och har alltså varit ledig i en knapp månad, tiden går oroväckande snabbt... Men jag har hunnit med MASSOR!

Firade mysig midsommar med släkten här hemma hos oss. Det blir mängder med god mat, mycket skratt och kransbindning, precis som det ska vara.

Den 27/6 kom älskade Sveg-Anna hit och vi for mot Yorkshire kl 03.15 den 28/6. Det blev ännu en oförglömlig resa! Vistelsen hos Sarah & Steve, boendet på Rosebud Cottage i Haworth, min 1,5 sekund korta dejt med Jeff Hordley... ;-) Hela kombinationen av högkultur & populärkultur (typ Brontë vs Emmerdale), supergoda vänner och en miljö utan dess like gör att jag för alltid kommer att återvända till Yorkshire. Min själ kommer utan tvekan därifrån...

Utöver detta har jag hunnit med majstångsresning i Granberg (där jag vann en nördig tävling), ÄNTLIGEN Eclipse på bio (sett den 2 gånger redan...) och nyligen en tur till finaste Anna i Sveg. Shit, vilket lyxliv man lever! Det har blivit många långa, lata dagar vid stranden/gammelmoster Sonjas pool, Thilde-gos (kan aldrig få nog) och lite donande med höns/kycklingar. Angående det sistnämnda så hoppas jag att en hel hög med kycklingar håller på att kläckas just nu, ska bli mysigt med en massa minisar i hönshuset! :-)

Har redan börjat tänka lite på jobbet, både gruvar mig & längtar. Det är JÄTTEmånga på jobbet som slutar till hösten, sju stycken om jag räknat rätt. Jag jobbar ju på en ganska liten skola så det kommer att bli konstigt när så många försvinner... Men lite roligt med nya ansikten oxå så klart. Väntar på utskick från skolan ang tjänstefördelning så att jag vet vilka grupper/kurser jag kommer att få, har på känn att uppvärmningstiden är över och nya läsåret kommer att bli astufft...

Nä, nu har jag ju skrivit görmkt, dags att täppa till så att eventuella läsare inte får sig en uppdateringschock! :-)

3 kommentarer:

Eddan sa...

Kul att se ett livstecken från dig. Jag har alldeles tappat bloggorken men jag läser gärna andras bloggar.
Så du har "speeddatat" Jeff ;-) Det är väl inte min största HTG favvo precis men jag är jätteimpad ändå
:-D
Ha en fortsatt trevlig sommar!

Kram från Anette

Ingrid sa...

Hehe... ja inte var det långt ifrån en chock, det kan jag lova, när jag kikade in ... =)
Det är aldrig för sent att bättra sig vet du =)
Jag har själv varit urusel på att blogga på slutet...

Kramar i mängder!

Malin of the Moors sa...

Va skönt att ni fortfarande kollar in här, mina fina vänner! :-) KRAM!