My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 6 juli 2007

Mysig dag

Värsta bra fredag idag, I like! För det första har jag fikat halva dagen med min barndomsbästis Maria. Hon bor i Stockholm nu för tiden så vi syns ganska sällan men brukar alltid försöka träffas när hon är hemma och hälsar på familjen. Så idag har vi tryckt i oss chokladkaka och Irish Creamkaffe och skvallrat oss blå i ansiktet! :-) För det andra är detta Michaels sista arbetsdag, sen har han semester i 4 veckor, myyyyyys! Och slutligen, för det tredje, så är detta barnens sista dagisdag, Davids sista någonsin kan väl tilläggas... Det känns både kul och ledsamt, hur kan min lilla pojke blivit lekisstor??! Han är ju mitt lilla gryn, han bodde ju i min mage nyss... Hur som helst, det har varit en bra dag idag!

Imorron missar jag en auktion i grannbyn, shit va jag är surig över det. Måste ju på majstångsresning med släkten... Vet att vi kommer att bli uppätna av knott å att det kommer att bli en massa ljuvlig fylla men va fan, jag måste väl ställa upp. Men sover över gör vi INTE, Nellie har varit hostig några nätter nu och jag vill ha henne frisk tills vi ska till Danmark.

En vecka framöver är jag kattvakt åt lillebror Lars å hans Lena, ehhh, eller rättare sagt åt deras katt Måns! ;-) Det brukar vara roligt, en katt med mer personlighet får man leta efter. Dessutom är jag husvakt till Bettan, grannen, som dragit till Våsterås på Power Meet eller va tusan det heter. Men det är bra att jag hus&kattvaktar lite, vi behöver ju hjälp när vi ska till Danmark så då blir det lagom att ta ut gentjänster. :-D

Nått som är väldans roligt just nu är att vi har en höna som lagt sig å ruvat! Hon började förra helgen men är ganska ung så det är ju inte säkert att det går vägen nu när det är första gången. Det som INTE är så roligt är att OM det blir kycklingar så kläcks dom samma helg som vi åker till Danmark... :-( Rätt sugigt, man vill gärna hålla lite koll på kycklingarna i början ju. Så vi får be Bettan hålla lite extra koll, i värsta fall så blir kycklingarna mat åt dom andra hönorna eller tuppen, höns är lite miffiga på det sättet...

Å vad ska Malin hitta på för mumsig mat till familjen idag då..? *idétorka* Jag är inte sugen på nått speciellt, fan va svårt det är att hitta inspiration när det är så! Hmmm, Michael får komma på nått smart. (Yeah right...) :-D

Ha en skön helg, Puss & Kram!

Inga kommentarer: