My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 5 juli 2007

AUKTION!!

Ahhhhhhh, I LOVE auktion... :-) Var till Folkan i grannbyn idag på premiärauktion för säsongen, det var mysigt! Hade till en början två av mina mostrar och en kusin med mig men dom for rätt snart, dom hittade inget dom gillade. Så jag och barnen picknickade och ropade in saker tills vi inte orkade mer. Jag handlade bara en sak till mig själv, ännu en stor, kanonfin zinkbalja som ska vara vattenkärl på andra sidan huset. Nellie ville gärna ha den till badbalja men vi får väl se... Sen ropade jag in en barncykel till Marcs systerson Parker, även den vill Nellie helst ha för sig själv! :-) (Marc har nästan hela sin familj här på besök i Sverige över sommaren, dom är kloka nog att återvända till sunny California när hösten nalkas) Slutligen ropade jag in ett stort, vitt tvättfat till Lotta. Väldigt vackert format och med fin patina, lite krackelerat. Hon ska ha det som salladsfat, när man har många gäster och en riktigt matig sallad så är det snyggt att få plats med allt på ett fat istället för att ha en massa små. Blev riktigt sugen på att behålla det själv men hon VET redan att jag ropat in det... Grrr. :-D Såg en "kändis" på auktionen oxå, Spets&Snor-Helena var där om jag inte misstar mig! Rena turen att jag fick det där stora, vita fatet!! ;-)

Å så har jag ställt till det å missat Emmerdale två dagar på raken för igår var jag till stan å handlade lite samt tog en fika med en gymnasiekompis. Så nu är jag smått ouppdaterad på den fronten. Nån Sveg-människa som lyckats sett nått trots MEGAjobbschema..?

Dags att förbereda presenter, Marc fyller 35 idag! Det blir kalas vid 19.00, det ska bli så roligt att få träffa hans föräldrar Bill & Stephanie igen och väldans skoj att få träffa han syster Jill och systerson Parker som jag aldrig mött förrut!

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tidelipom! Vet du vad? Jag har inte sett Emmerdale på kanske TVÅ VECKOR! Det låter helt omöjlig och ogenomförbart, jag vet, men det är SANT :( Snacka om att behöva en uppdatering... Jag är megaavundsjuk på dig som varit på auktion och ropat in finfina saker och sett kändisar ;)Pusselipuss!

Anonym sa...

Hejsan idag var det ett gammalt avsnitt av Emmerdale. Innan Katie och Andy gifter sig. Kram Jenny