My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 15 oktober 2007

Jag är kompis med hösten

Ahhhh, nu är gården så gott som färdig inför vintern och man kan kick back and enjoy the transformation. Från tät grönska till glesa, blossande färger och slutligen infinner sig den nakna frosten. I love! Har tagit några bilder på höstdetaljer utanför mitt hus, det är så befriande att kunna njuta av det lilla. :-)
Min fina zinkbalja, auktionsfynd från sommaren.

På vår bro vaktar en nyckelpiga... :-)

Man måste inte ha kaffe i en kaffepanna.

Det blev till att ta reda på älgkött hela helgen men det är det ju värt. Idag tar Michael reda på det sista i hundmatslångkoket, mal ner det och fryser in det. Han är så duktig å händig min Michael... Förutom att ta reda på älgkött hann jag gå på ett "ljusparty" oxå, det var en ny upplevelse! Doftade på en massa goa dofter och köpte några teljus samt några votivljus, har gjort iordning några arrangemang redan idag. Sååå fint och väldoftande! Köpte dofterna rabarber/jordgubb, svart körsbär och ananas/grapefrukt men ångrar att jag inte köpte tranbär/kanel oxå, värsta goa juldoften. Kanske gör en efterbeställning...

På fredag blir det nog inte så jäkla mysigt, dags för den fasansfulla grammatiktentan... Jag skriver den på skolan här hemma trots att jag först tänkt åka till Falun och göra den på campus. Det blev så omständigt med hämtning för barnen så då var det enklare att göra den här. Jag har verkligen inte en aning om hur detta kommer att gå, jag vet bara att det är VÄLDANS stor risk för att jag åker på min första omtenta, en erfarenhet som jag helst slipper... Skit, det är ingen idé att oroa sig, det är bara att köra på och hålla tummarna.

Skönt tvkväll blir det snart med Cesar Milan 20.00 å sen CSI 21.00. Sen blir det nog till att lägga sig å läsa Jeanette Wintersons "Oranges are not the only fruit".

Puss, puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va glad jag blir när det finns lite nytt att läsa om här! Eller ja, det mesta håller jag väl reda på ändå...men bilderna! Toppen! När ska jag få se ditt hem live...? I know it's up to me, though... Jag gillar verkigen att göra caesuras ;-)Vilka fina arrangemang du gjort ute! Och den där barbapapanyckelpigan såg ju bekant ut *fniss* den verkar verkligen trivas! Bantastor kram från mig!