My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 30 oktober 2007

Lön för mödan (big time)

Så najs. Så HIMLA najs. Jag har äntligen fått resultaten från monstertentan i grammar/translation å gissa om jag blev chockad när jag fick VG!!??!? Alltså, inte för att man vill skryta men är man en naturbegåvning eller..? :-D Eller så åker jag helt enkelt snålskjuts med Annas hjärnceller för hon är ju asasmart å våra brains är ju uppenbarligen connectade på nått vis... :-) LÄTTNAD är iaf dagens ord, puuuhhhhhhh!

Nu är det bara att ta nya tag å koncentrera sig på de kvarstående kurserna, varav en ny började förra veckan. Den heter typ "English-speaking cultures" å verkar väl helt ok men det är trögt att hitta energi så här mitt i terminen. Men eftersom jag är så bäst så går väl detta an det oxå. :-) Hmmm, just ja, det är ju lite fult att vara stolt över sig själv här i Sverige (såna grejjer håller vi på med på kultur-kursen just nu, vad som är typiskt för olika folkslag/kulturer) så jag kanske ska tona ner min bästo-profil lite... ;-) (Men nu vet ni ju att jag är en übermensch, jag behöver kanske inte säga det fler gånger..?) FAN va dryg jag är.

Å på torsdag är det november, skönt. Nu tycker jag att det lika bra kan bli typ advent, det är så mörkt ute. Jag vill ha lite snö och juleljus, I like. Häromdan tänkte jag faktiskt på julen när jag glodde på favvosåpan, Emmerdale. Är det bara jag eller firar dom inte jul i Yorkshire? När var det jul där sist? Eller har jag helt missat alla julfiranden hos Dingles, Sugdens och Hopes..? Konstigt.

Jag har fastnat lite i Facebook. Men bara lite, hinner ju inte så mycket. Men det är kul, har hittat en hög med "gamla" vänner från förr. Fy vad man har blivit gammal egentligen. 30. Shit. Då är det rätt kul att få vara patetiskt barnslig på Facebook. Det är ju lite som en sån där "Bästa Vänner"-bok man hade när man var liten men ute i den virtuella världen. Lite roligt! :-)

Borde försöka få smågodisarna i säng nu så att jag å Michael kan trycka i oss några fler avsnitt av Heroes. Lotta å marc köpte ju dvd-boxen med season 1 så den har vi redan sett. Å nu kan vi se season 2 thanks to my husband, Mr Computer. ;-) Heroes är så bra. Men inte lika bra som Emmis.

Come visit me on Facebook, ok?

Inga kommentarer: