My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 21 november 2007

Jul allready..?

Nu längtar jag efter pyssel. Julpyssel. Jag vill göra smällkarameller, ljuslyktor, knäck, nejlikeapelsiner och lyssna på julmusik, dämmit. Men jag ska inte tjuva å börja för tidigt. Ungarna tror ju att tomten ska komma redan imorron eller nått. Å pyssla kan man ju göra ändå, vi Halloweenpysslade ju lite för några veckor sedan. Jag och ungarna satte oss på köksbordet i lagom Pippi Långstrump-anda och grävde ner händerna i en pumpa. Jäkligt slemmigt och pumpa luktar fan inte gott. Men fin blev den till slut, även om den vid det här laget ligger ihopmurknad under vår altan å jäser. Härnäst ska vi fira Thanksgiving, det gör vi hos Lotta och Marc nu på lördag. I love Thanksgiving, USA må vara ett rätt knepigt land men Thanksgiving rocks. Såååå god mat och mysig stämning.


God mat (plockmat) och mysig stämning var det oxå när vi firade Mamma som fyllt 50, jag nämnde det i mitt förra inlägg. Jag svidade upp mig i bästa "lilla svarta" och gammelmormors kristallbrosch som jag ehhh, lånat av mamma... Det var väldigt roligt att träffa massor av släktingar som man sällan träffar nu för tiden, som ni ser hade jag svårt att hålla mig för skratt..! :-) Mamma fick massor av vackra saker, av oss fick hon två samlingkatter i porslin utformade av en brittisk designer samt en ny bok av hennes favvoförfattarinna Philippa Gregory. Hon blev väldans glad! Jag måste själv låna boken när mamma är klar, jag rekommenderar allt som PG har skrivit. Historiska feta romaner i brittisk miljö, ahhhh, I like. :-D





Å kolla här då! Vår David har gått å tappat sin första tand! Det hände nu i början av månaden å tack å lov för det.... Den där jäkla tanden har suttit löst i tid å evighet och orsakat gråt å gnäll om vart annat. David har knappt ätit och haft ont, tanden satt bara i en pytteliten skinnbit på slutet å finally så trillade den ur av sig själv, 05.00 på morronen. David kom in till mig å Michael och berättade att han "hittat tanden i munnen". Vilken tur att han inte svalde eländet, då hade jag väl fårr peta i skit för att få fram den så att David kunde ge den till the toothfairy. Men nu gick det ju bra å han fick sin guldtia. :-)
Älskade Michael och Söt-Nellie måste oxå få vara med! Min familj är helt enkelt BÄST, I live in paradise. Slå det om ni kan!
PUSS!

Inga kommentarer: