My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 22 januari 2008

Me - hobbyfilosof

Igår började vårterminen och Eng B. Å jag har inget att göra. Väldigt konstig start på en termin, hela första veckan är lixom bara en lång väntan på att få veta mer om upplägget, uppgifter och inlämningar. Vi läser 2 delkurser samtidigt (vilket är så jävla hatiskt, jag vill kunna koncentrera mig på EN sak i taget) och de 2 böcker vi ska läsa först är de 2 som jag inte hunnit få hem ännu. Så himla typiskt. För mig som är värsta kontrollfreaket är ju detta en mardrömsstart på vt-08. Scheisse.

Vilket uppvaknande jag fick imorse. Först kommer Nellie in i sovrummet runt 04.00 med sin leksakskatalog och vill visa vad hon vill ha i sommar när hon fyller år. Efter lite övertalning lyckas jag få henne att sova lite till. En stund senare börjar en av våra hundar att yla i sömnen (dom sover tack å lov på nedervåningen). Det är inget ovanligt att detta händer, hundarna drömmer som galningar varje natt men just imorse måste drömmen varit jäkligt intensiv för det var ett ylande utan dess like. Å i sann flockdjursanda hakade den andra, väckta hunden på och jäklar va illa det lät. Michael rusade upp och fick tyst på dom men då var ju typ hela familjen klarvaken redan. Shit, jag är lite grusig i ögonen just nu. Glömde massa grejjer som ungarna skulle ha med till skola/dagis oxå. Dryyyygt.

Nä, nu ska jag väl hitta på nått att göra. Kanske sätta mig i soffan å drömma lite eller typ plocka ihop disk å brygga mig lite Irish Cream. Vilket tufft liv jag lever.

Puss.

Inga kommentarer: