My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 4 januari 2008

Nytt år, nya tider.

Det blir långt mellan bloggandet men det är inte självvalt; slutklämmen på terminen samt jul&nyårs-stress har gjort att bloggen inte blivit prio 1... Ska försöka skärpa mig nu! :-)

Jul var himla mysig men av nån anledning hade jag vansinnigt svårt att finna den där äkta julkänslan. Barnen mer eller mindre dränktes i julklappar å jag fick faktiskt lite jag med... Fick favvisarna av Michael; Cacharel's doft Amor Amor och en asavacker ljuslycka som ska smycka trädgården till sommaren. I LOVE min Michael. Å så verkar det som om jag ska på inte mindre än 2 konserter i vår oxå! Av mina föräldrar fick jag och Michael biljetter till Paul Potts när han kommer till Stockholm den 22/5, det ska bli himlans roligt! Och den 3/4 följer jag med Lillsvägerskan Emelie för att kolla in hennes Tokio Hotel och det ser jag faktiskt oxå fram emot, även om jag bara är en gamling som ska hänga med... :-) Har lyssnat en hel del på deras musik and I like, they're not bad at all. Bara man lyssnar på deras tyska låtar. Anyways, vi åt julfrukost hos Svärmor å Svärfar och sedan for vi vidare till mina föräldrar där det blev Kalle Anka, Tomten å mumsig julmiddag. Vi var hemma rätt tidigt, vid 21-tiden, men ungarna ville leka med alla sina nya saker så dom blev uppe till midnatt innan det blev lungnt. Men så får det väl vara när det är julafton. :-)

Jag har hunnit med nåra kalas oxå! Min Maria har ju blivit jämngammal med mig nu så henne kalasade jag med på Annandagen. VÄRSTA fikabordet hos hennes föräldrar, jag fikade så att jag trodde jag skulle behöva rullas iväg i rullstol eller nått! Det var himla trevligt, det är alltid så mys att träffa Maria. Dessutom fick jag se en glimt av den korsett hon håller på att sy åt mig, den var bara sååååå vacker!! I can't wait to wear it!! Maria är min BÄSTA designer EVER! ;-) Mer kalas blev det även den 28/12 då ett gäng tjejer från samma grundskoleklass träffades. Flera av dom har jag fortfarande kontakt med men några hade jag inte sett på väldigt länge. Å mer än så tänker jag inte säga om den träffen.

Mest kalasande blev det nog dock på Nyårsafton. Då var jag och familjen hemma hos Michaels föräldrar och mina föräldrar var oxå där. Vi åt helt makalös mat, än en gång skulle jag ha behövt den där rullstolen som jag längtade efter hos Maria... Gratinerad hummer med grön sparris till förrätt (jag blev lagom mätt av bara den), helstekt älgfilé med hasselbackspotatis å 2 såser (ädelost & rödvin) till varmrätt samt kaffe & knäckiga havreflarn till efterrätt. Plus en massa småplock som låg framme hela tiden (olika korvar, oliver å ost OCH en massa godis å frukt). Det var knappt att man tog sig ut vid tolvslaget för att kolla in alla fyrverkerier! Vi var till Ribeiros en stund oxå, dom var hemma för att deras hundar inte reagerar allt för bra på smällare å sånt, tråkigt... Hur som helst, ett himla mysigt sätt att fira in det nya året å ungarna slog typ rekord å var uppe till 01.00..!!! Men så får det väl vara när det är nyår..? :-D

Mitt uppi allt detta har jag avslutat min A-kurs i Engelska oxå, lämnade in min avslutande Kultur-rapport den 2/1. Och det har jag å min studiesyster Anna firat med att hon kom ner hit med sina barn å hälsade på! Dom var här över en natt och for hem idag och det var så himla roligt att ha dom här! Mina barn är jämngamla med hennes och dom fann varandra omgående, det har varit lek utan dess like här under det senaste dygnet. Å igår kväll såg jag å Anna på det sista avsnittet i Jane Eyre-serien, tusan va bra det var... Å hallåan som påade avsnittet fick oss att sätta vinet i vrångstrupen när hon avslöjade att det blir mer brittisk romantik i rutan med Jane Austen framöver, nästa vecka kommer att vara värsta, bästa tv-veckan ju!!! Ahhhh, dom ska visa Northanger Abbey, jag döööör. Jag å Anna dreglade ju lite i våra Yorkshirekataloger oxå, tusan va jag längtar tills vi ska resa. Anna, I looooooove you! :-)

Jahapp, nästa vecka drar vardagen igång igen men det känns rätt ok. Jag har det rätt lugnt nu fram tills nästa termin startar (nån gång i slutet av januari) så jag ska bara slappa å läsa Harry Potter å kanske börja läsa lite skönlitteratur inför Eng B. Just nu ska jag ringa Lotta å planera lite mat tillsammans ikväll, det blir nog myyys!

God fortsättning allesammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello Sweetie!
Det var såååå mysigt att vara hos dig!!! Både jag och barnen vill åka tillbaka, typ nu! Men jag tycker nog vi gör som du sa - träffas bara du och jag och så tar vi barnen med nästa gång. Mammor som får vara Malinar och Annor ibland blir snälla mammor! Och det är ju bra om den sidan stärks ;) Ja du, jösses vilken tv-vecka vi har framför oss! Jag bara ryser av vällust när jag tänker på Austen, Brontë och engelska slott!!! OCH ATT VI SKA DIT!!! SANNSLÖST!!! I love you too!!! Puss darling!

Anonym sa...

Ja din korsett kommer bli så fin, nästan lite avis ;) Faktiskt kul att sy den, inte alla korsetter som ger mersmak :)

haha ja men är det kals så är det ;)
nu måste jag dock gör ngt åt magen.. fy tusan va okul det är när alla kläder är för små. grrr. puss o kram!