My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 14 januari 2008

Mjukstart 2008

Jo, jag kan inte påstå annat än att det har varit en soft början på det nya året so far. Skolan har varit mellow och jag har passat på att fixa litteraturen inför vårterminen. Idag lyckades jag ta reda på att det första vi ska läsa är Orwell's 1984, den ENDA boken jag ännu inte fått hem... Hur typiskt är inte det..? Grrr. Igår hämtade jag en hel kasse full med litt som jag köpte från en tjej i Falun, betalade 400 kr vilket i princip är var en av böckerna kostar att köpa ny i bokhandeln. I like to spara pengar. :-)

I övrigt har jag suttit försjunken med Harry Potter, men inte fööör mkt, jag har verkligen ansträngt mig för att boken inte ska ta slut för fort. Den är (som vanligt) himla bra å jag är mer eller mindre okontaktbar när jag läser. Ungarna kan fråga vad som helst å jag mumlar "Mmmm" helt frånvarande.

Sen har jag haft myyyys med familjen så klart, men idag vaknade David med feber så nu är ungarna hemma igen. :-( Denna eviga feber, jag blir galen. Michael har börjat bygga skafferiet i köket, hittat massor med schyssta rått-hangouts när han brutit upp väggar och tagit loss köksskåp. Yäck! Det är iaf roligt att det börjar hända nått här i huset å köket kommer nog att bli himla bra när det är klart.

Jag har varit till frissan (Sofia är så bäst) och donat mig lite. (Se nya, snygga å as-seriösa bilden på mig högst upp till vänster i bloggen) Är nöjd å glad, bytte ut min slitna, sönderblonderade split ends-kalufs mot en mjuk och behagligt mörkbrun/röd frisyr, I like. Lite ovant när man kollar sig i spegeln men såååå najs att slippa mina fördömda blonda slingor som jag verkligen hatade. Sofia sparade längden så gott det gick, det var det enda kravet jag hade. Jag är en långhårig människa helt enkelt, jag KAN inte ha kort hår.

Ha det! :-)

Inga kommentarer: