My moor

My moor
Wuthering Heights

lördag 17 maj 2008

MEN HEEEELLLLLLLLL!

Det snöar som fan ute och det ligger ca 10 cm på marken, jag krääääks! Så matt jag blir, förra lördagen gick jag i bikini å det var 25 grader varmt, idag är landskapet helt vitt å tempmätaren visar på vidriga 1,2 grader... Fyyyy, allt i min trädgård är typ kaputt, mina pioner, riddarsporren, liljorna, hortensian, malvan... Till å med den stora syrénbusken ser allt annat än pigg ut, jag var tvungen att springa ut imorse och stå av all snö från kvistarna för att förhindra dom från att knäckas av snötyngden. I hate bakslag. Det borde vara lag på att bakslag får hända senast i april, absolut inte i mitten av maj! GRRR!

Planerna för idag var att skura altanen med såpa, lägga på några fina trasmattor och möblera iordning på nått sött vis. Sen skulle jag åka till Bäsna Handelsträdgård och kolla in äppelträd eftersom dom har en äppelexpert där i helgen. Båda dessa aktiviteter känns just nu som rätt avlägsna så jag och familjen får väl hitta på nått annat. Michael hade väl tänkt övningsköra med motorcykeln eller nått å det lär ju inte hända i första taget det heller...

:-(

4 kommentarer:

ulrika sa...

Mm helt galet väder, jag fattar inte vad det är frågan om men det tror jag ärlig talat inte att någon gör.

Nu börjar det bli varmare i alla fall och vi får hoppas att värmen kommer för att stanna den här gången.
Hur gick det med dina blommor gumman?
KRAM!

Malin of the Moors sa...

De flesta blommorna återhämtade sig rätt bra, en lite ros gav dock upp... :-( Men nu har vi riktigt sommarväder, jag har INGET att klaga på! 25 plus å strålande sol, I like. :-)

Kram Ullis!

ulrika sa...

Du är utmanad!

Anonym sa...

Du är utmanad!
http://mijamaria.blogg.se/2008/june/utmanad.html