My moor

My moor
Wuthering Heights

lördag 28 juni 2008

Lättare i sinnet men inte på vågen :-o

Heeeeeeeej!
Efter ett helt underbart dygn med sötaste Anna i Sveg så känns livet lite lättare och FAN va roligt vi hade. :-) Fnissade å ballade runt non stop å käkade så mkt god mat att jag ser rent gravid ut! Kyckling med massor av curry å mangochutney varvades med göööörnördig yorkshire-film å helt makalöst bra Brontë-dvd, The Tenant of Wildfell Hall. Å så toppade vi med brownie/jordgubbstårta å loppis. Aaaaaahhhhh, hela besöket var som balsam för själen, TACK Anna! By the way, jag glömde ju Barry-boken men vi lär väl träffas innan terminsstart så det är ingen panik... :-)

Brontë-näring i form av The Tenant of Wildfell Hall samt en Jane Eyre-upplaga från 1850

Efter en myspyskväll är det läge för myspysfrukost

Idag ska jag bara slappa å gosa med barnen. Det är auktion i Östtjärna men jag kommer inte att orka åka dit. Har inga pengar att handla för å då är det bara tråkigt att se en massa saker man gillar men inte kan köpa... Dessutom fick jag shoppingbehovet mättat på Sveg-loppisen. :-) Nä, det blir nog till att sjunka ned i baden-baden-stolen med nån smaskig bok, lyssna på fåglarna å njuta av ledigheten. Nämen hell förresten, jag måste ju klippa gräsmattan innan det blir djungel. Aja, det tar bara 45 minuter, SEN är det vilodags!

Inga kommentarer: