My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 13 augusti 2008

Things to do

Det är rätt mkt att göra nu. Känns som om det är nått bokat varenda dag i ett par veckor framöver.

Idag var jag till tandläkaren med Nellie och det gick jättebra. Hon har sååå fina tänder men har tyvärr fått ärva mitt djupa bett. :-) Det behöver inte betyda tandställning men det gjorde ju det i mitt fall. Å hon är ju mammas tjej... :-) Imorron är det Davids tur att sätta sig i tandläkarstolen, han längtar. Han är så avis på leksaken Nellie fick ta ur tandläkarens "Hemliga Låda"...

På fredag blir det tungt, då är det begravning för Olle. Det är ju aldrig roligt och man gruvar sig men samtidigt så är det väl ett steg som behövs tas för att gå vidare. Jag vill krama Sonja och Ia. Och jag vill aldrig förlora min man.

Lördagen bjuder antagligen på lite shopping i Borlänge (om Michael känner sig bättre, han är hemma med feber just nu...) och på kvällen ska Michael hämta en vedklyv och börja slita på vedbacken. Jag tar eventuellt barnen med mig till Ribeiros på kräftskiva men det är ju tveksamt om jag kan få med mig David när det vankas vedklyvning... ;-D

Sen blir det söndag, då fyller Bill (Marcs pappa) år och jag har lovat att baka en fin Brownie-tårta. Tråkigt nog åker Bill och Stephanie tillbaka till USA den 23/8 så det blir väl nästan sista chansen att umgås med dom, med tanke på att vi sen går in i den hektiskta bröllopsveckan.

Ja, sen rullar det bara på nästa vecka: frisörbesök, sista-minuten-grejer, Nellies dagisstart och David börjar första klass, all möblering i OK-stugan, vigselgenomgång i kyrkan, tal-förberedelser, check av kurslitteratur mm mm mm......... Å sen är det liksom bröllop lördagen den 23/8, äntligen ska Lars få sin Lena!!

Den 24/8 firar jag och Michael 6-årig bröllopsdag, det ska vi förhoppnigsvis fira med mysig bio och nån god mat. Sen är det måndag igen och den riktiga vardagen tar vid. Då börjar nämligen min näst sista termin på Högskolan Dalarna, Engelska C.

PUUHH, ungefär så där ser min närmaste framtid alltså ut, man kan ju få hjärtsvikt & stressmage för mindre. Men jag trivs rätt bra med tillvaron... :-)

6 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

stressa inte ihjäl dig malin ;0)
Kramisar
Ann-Charlotte (aka Lotta)

Malin of the Moors sa...

I'll try not to... :-D

Ann-Charlotte sa...

söt bild, är det Måns som du får kyssar av? ;0)

Kramisar!
Ann-Charlotte (aka Lotta)

Malin of the Moors sa...

Mmmm, Månsibejbi! :-)

Anonym sa...

Jag gillar din blogg! http://mijamaria.blogg.se/2008/september/i-love-your-blog.html

Ann-Charlotte sa...

Hi Girl du har fått en utmärkelse av mig ;0)

Kramisar!
Ann-Charlotte (aka Lotta)