My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 19 november 2008

Ganska utslagen.

Hmm, ja, så kan man sammanfatta mina senaste veckor. Den 8/11 vacnade jag och mådde pyton, hade skallebank, halsont, hosta och mot kvällningen steg febern till nästan 40 grader. Huvva, längesen jag var så risig. Ungefär så blev jag liggandes en vecka (inte med så hög feber hela tiden, tack å lov), med total nästäppa som bonus. Barnen var oxå förkylda så dom blev hemma med mig från dagis/skola. Först i fredags, den 14/11 kom barnen iväg på skola/dagis och jag kunde försöka börja ta mig ikapp i skolarbetet. Men sen blev det ju lördag å då går Nellie å får magsjuka... Det är ju så man får damp, hon fick det dessutom hemma hos mamma och pappa. Vi var där för att fira mammas födelsedag och en försenad fars dag, gissa om stämningen där sjönk i botten efter att Nellie hävt ur sig..? Det blev till att åka hem å ha en lagom mysig lördagkväll med kräks & diarré. Efter en risig natt (klent med sömn så klart) så blev det söndag och Davids tur att ta över kräksjukan. Vid det här laget hade jag panik, jag är mitt uppi skrivprocessen med min C-uppsats i Engelska (alltså ingen liten uppgift) och jag var redan 5 dagar försenad med inlämningen av mitt First Draft pga megaförkylningen. HELL. Men vad göra? David fick dessutom kräksjukan fem gånger värre än Nellie och kräktes hela natten mellan sön-mån. Michael stannade hemma från jobbet då, både för att jag skulle få jobba men även för att han inte vill smitta alla. Jag lyckades iaf få iväg ett First Draft under måndagen, även om det var under all kritik. Min förhoppning var att ungarna skulle kunna ta sig till skola/dagis antingen tis eller Ons men inte då... David fick ett bakslag på natten mellan mån-tis å började kräkas igen och det är först idag som Nellie har kommit igång som vanligt med maten, David vill fortfarande knappt äta alls.

Så nu är jag nådigt trött å mör, å jävligt försenad i skolan. Jag har en forum-inlämning som måste iväg denna vecka (skulle varit inne i måndags) och nu är det till att börja fila på sitt Second Draft på essayn, det ska vara inne redan på måndag nästa vecka... Scheisse, I need jullov.

Som tur är har jag ju min alternativa tillvaro i Emmerdale, utan min timme där varje vardag skulle jag nog gå under. Det är såååå befriande att ta en pint på Woolie, eller hänga med Donna & co på Vivs café. Ahhhh, sanity. Typ.

Back to reality.

Inga kommentarer: