My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 26 november 2008

Bättre

Nu har familjen varit på stående ben några dagar, håll tummarna för att det håller i sig! :-)

Nu gäller det för mig att kämpa mig ikapp i skolarbetet, än så länge går det sådär... Jag är ju så jäkla bekväm av mig att jag blir galen, jag kan verkligen inte prestera om inte bilan i princip vilar mot nacken å knappt ens då får jag nått gjort. Min C-uppsats skulle ha varit inne i måndags så jag är hittills 2 dagar försenad med den. Det är väl iofs inte nån dödssynd eftersom 2 dagar inte är speciellt lång tid men den är ju för fan långt ifrån klar känns det som. Behöver knåpa ihop minst 3 sidor till men även om jag gör det så vet jag inte om den känns färdig, det är så mkt att säga om Heathcliff och hans karaktär ju. :-) Å idag borde jag ha jobbat som en gnu för att kunna skicka iväg uppsatsen till min handledare men vad gör jag..? Jo, tar en tur till Borlänge, utför några ärenden, kollar in julhandlen och fikar med Tobbis... Där flög den dagen iväg. Men det var jäkligt skönt att ta en break från datorn å min utslitna pinnstol, jag sitter tamejtusan på röven HELA dagarna. Å det var mys att fika med Tobbis, väldigt länge sen sist.

Å till helgen är det advent å jag bara MÅSTE ta tag i storstädning, gardiner å diverse plock för att kunna gå in i December med ro. Ska börja dona med lite julkort oxå. Helgen är i övrigt rätt späckad med aktivititer: Thanksgiving på lördag och tunnbrödbakning på söndag. Ser fram emot båda i massor, det är lixom fasta traditioner som jag inte vill vara utan. Thanksgiving har vi firat varje år sedan Lotta och Marc flyttade hem 2001, I love it! :-) Å Lotta är alltid the perfect hostess som bjuder på makalöst god mat! Vi har inte kunnat umgås normalt på evigheter pga diverse sjukor, vi måste få till en frukost på Petterssons Café nån dag... ;-)

Back to the bloody essay. I love Heathcliff but right now he's making me tired. He better make it up to me by getting me a good grade... :-)

Inga kommentarer: