My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 3 december 2008

Gammal blir äldre..?

Herre je, nu måste jag verkligen ha blivit jättegammal över en natt eller så. Jag har aldrig varit nått Peter Jöback-fan men hans julskiva är faktiskt himlans bra. Den går på repeat här hemma, sååå stämningsfull & ärlig; en blandning av allvar och glädje. Musiken är långt ifrån hurtig och klämkäck (så det är inget för dom som vill hoppa runt i köket till bjällerklang) men det är ändå julkänsla och låtar man ler av. För första gången i mitt liv överväger jag att gå på en julkonsert, Peter Jöback spelar i Leksand på fredag. Men vem skulle jag gå med?!?! Michael är galet utesluten, han skulle hata det. Lotta skulle nog inte heller gå men jag ska nog fråga iaf. Mamma vettitusan, hon är skeptisk på alla som är gay, same goes for most of my mostrar (ja, dom är freaks). Lena kan aldrig gilla Jöback, och även om hon gjorde det så skulle Lars aldrig vilja lägga pengar på ett sånt evenemang. Hell. I'm not going. För riktigt sååå patetisk, att jag går på konsert ensam, är jag inte. Ännu.

Speaking of mostrar, en av dom (Sonja) sa nått så vansinnigt roligt här om dan att jag trodde jag skulle kväva mig av garv. Vi satt hos en annan av mina mostrar (Anita, & JA, jag har många mostrar, 7 för att vara exakt) och band enriskransar i fredags och vi började prata om Yorkshire-resan jag ska iväg på till sommaren. Sonja frågade en massa om hur jag och Anna ska bo när vi är där, vilka platser vi ska besöka osv. Sen kom vi in på matfrågan och jag nämnde att jag naturligtvis ska prova alla typiskt engelska maträtter som finns, typ njurpaj. Då säger Sonja:
-Nja, njurpaj skulle jag nog aldrig äta men om jag nån gång åker till Skottland så skulle jag gärna tänka mig att testa Hashish!
Jag vek mig ju dubbel å blev typ tvärspetsad av enris, jisses va vi garvade! :-) Självklart menade Sonja att hon ville testa haggis, den skotska nationalrätten, INTE cannabis... Hahahahaha!

Haggis - Hashish... There's a bit of a difference. ;-)

1 kommentar:

Frida sa...

Haha, hon är för kul!