My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 10 december 2008

Göööörglad över opponeringen & jävligt le på vfu

Igår hade jag min avslutande uppsatsopponering på Eng III. Min uppsats, "Am I Heathcliff?", klarade sig jättebra och jag behöver bara göra några småjusteringar, sen kan jag lämna in the final version! :-) Jag är sååå lättad och glad, hade ingen aning om hur jag låg till men det visade sig att min uppsats klarade eldprovet. Så nu, mina vänner, har jag JULLOV redan, ända fram till mitten av januari, det känns galet lyxigt. Ska passa på att verkligen vila, läsa det jag vill, glo på film & bara njuta. Jag har ju lite Brontë litteratur att ta mig igenom om jag ska vara fullt påläst inför sommarens resa... ;-)

Lika glad som jag är över min avslutade uppsats, är jag förbannad över min jävla vfu-situation. Vfu är en forkortning av verksamhetsförlagd utbildning och innebär i princip att man som lärarstudent har praktik på en skola. I den bästa av världar har man samma "fadderskola" under hela sin utbildning men jag är ju mupp så det gäller naturligtvis inte mig. Jag har hattat runt som ett miffo bland skolor, handledare och kommuner och nu, inför min sista praktikperiod, är det cirkus igen. Suck. Platsen jag blivit lovad på högstadiet här på hemort finns tydligen helt plötsligt inte vilket betyder att jag står utan vfu-plats. Så nu har jag ringt runt en massa och det finns fan inte en jävel som har plats för en till lärarstudent, jag blir ju hur le som helst. Slutligen gav jag upp å ringde högskolan, hoppas Barbro där kan hjälpa mig. Det ser inte bättre ut än att jag måste sätta mig å pendla till våren... :-( Å ska jag pendla långt så kan jag fan lika väl pendla ända till Sveg och köra praktik med Anna, HELL. Hoppas den här jäkla soppan tar slut snart, Ped III är inte ens i närheten att starta och jag har redan tröttnat på denna jävla kurs.

Nä, jag får försöka släppa det där med vfu:n nu, och koncentrera mig på jul och annat roligt. Yorkshire exempelvis! Söta kompisen Sarah i Leeds har skickat en överraskning till mig, jag kutar till postlådan varje dag för att jag är sååå nyfiken!! När det är från Sarah så HAR det Brontë-anknytning... ;-) Hon är ju typ bästis med Ann Dinsdale, Brontë-gudinnan, som jag och Anna kommer att TRÄFFA när vi kommer till Haworth. Herre je, jag blir ju knäsvag bara av att tänka på det. Vilken ultranörd jag är. :-D

Ja, snart är det ju jul och då är det väl bara att dra slutsatsen att det snart blir Emmerdale-uppehåll på fyran. Kuk. Jag blir lika störd av det varje år men iofs är det väl bra, min familj skulle ju få psykbryt på mig om jag skulle slå på Emmis på julafton. :-) Å det ska bli rätt skönt att slippa Nicolas jäkla surtryne på tv, hoppas hon tar permanent Spanien-semester snart, tål inte den karaktären. Men Anna har ju "träffat" Nic-skådisen å då var hon rätt snäll. ;-)

Dags att bada barn, sen blir det ju värsta tv-kvällen med kärlekskranka bönder och Grey's. Perfa.

Inga kommentarer: