My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 6 november 2008

Nice discovery! :-)

Tänk att jag aldrig kopplat ihop Kate Bushs megahit Wuthering Heights med Emily Brontës klassiker med samma namn... Vilket nöt man är. Men nu har äntligen ljuset tänts i min rätt mörklagda skalle och låten är nu min bästaste favvo nånsin, har lyssnat på den typ 5746874354186468 gånger det senaste dygnet. Har du inte hört den, leta reda på den på ex Youtube BUMS! Kate är ju hur spejsig som helst å texten är makalös, jag verkligen ryser varje gång jag hör den. Bäst av allt är att låten gett mig massvis med inspiration att skriva min Heathcliff essay, å tur är väl det eftersom mitt fisrt draft ska vara inne på tisdag... :-)
Helt galet att vi redan är en bit in i November, dags att börja kolla så att alla adventsljusstakar och utebelysningen funkar. Här har vi haft snö sedan en vecka tillbaka, rätt mkt oxå. Idag har det varit råkallt och frostigt, hela byn har varit täckt i tidernas funkiest frost. Se bildbevis.


Imorron är det ljusparty/vinkväll hos goaste Erica, det ska bli jättekul! Myyyys! Har ju nada money men nått litet ska jag väl kunna köpa...

I'll leave you with a few of my favourite lines at the moment:

"Bad dreams in the night.
They told me I was going to lose the fight,
Leave behind my wuthering, wuthering
Wuthering heights.
Heathcliff, its me--Cathy.
Come home. Im so cold!
Let me in-a-your window."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va tusan snö??? Det har ingen sagt till mig.. här är det bara kallt men ingen snö än iaf..

Hoppas det är bra med dig!

KRAM

Malin of the Moors sa...

Mäh, va taskigt att undanhålla den informationen från dig!! :-) Förra fredagen hade Mockis mest snö i hela Sverige, det damp ner nästan 2 dm... Nu är det jul igen! ;-) KRAMIS! <3

Eva sa...

UTOMHUS BELYSNING....HUJEDA mig - ja du vet ju hur det brukar vara här *ler*
TÄNK - den dagen jag hittar alla inköpta ljusslingor - då kan jag tända ett helt samhälle *flinar*
Hmmm - skall jag leta eller köpa ny direkt?
Ha det bra
Kramiz