My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 9 januari 2009

Jag ryser & njuter...

... av den bästa tv-serien jag sett sedan Toby Stephens-versionen av Jane Eyre! Svt:s Lost in Austen har fått mig att sitta klistrad vid tv:n under fyra avsnitt, såååååå galet bra, romantiskt och uppfriskande!! Galet rolig story och tvära, oväntade kast i en modern variant av Jane Austens klassiker Stolthet & Fördom, I LOVE! Missade du denna serie och råkar ha ett korn av Austenintresse bör du omedelbart börja gråta blod, alternativt surfa till amazon.com och köpa boxen för det finfina priset £8. Jag kan inte lovorda denna serie nog mkt, I'm swept off my feet! Granted, det finns bara EN Mr Darcy och han heter Colin Firth men denna Mr Darcy, Elliot Cowan, sköter sin uppgift på ett utmarkt sätt. Lite lustigt att det är ganska exakt ett år sedan jag & Anna nästan fick hjärnblödning av TV-Jane Eyre's braighet (ja, mig är svenskläraret men braig är ett sånt bra ord, lika som kuligt är ett roligt ord), detta är en grymt värdig uppföljare. Mmmmm. ;-)


Inga kommentarer: