My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 6 januari 2009

Trettondagen..?

Denna röda dag känns rätt överflödig efter jul- & nyårshelgerna, vem pallar med mer lixom? Å VAD är det meningen att man ska göra idag egentligen? Äta mer med familj & släkt? Vara ute å leka i 20 minus? Eller helt enkelt skita i att det är röd dag och pyssla med studierelaterade ting? Hmmm, det blir nog det sistnämnda, då jag är totalt överdoserad på röda dagar & faktiskt rätt trött på släktsammankomster.

Som vanligt var det underbart hos Anna i helgen men vi åt nog lite för mkt... ;-) Det är först idag som jag varit riktigt sugen på frukost! Vi hade väldigt mysigt, slappade i soffan & satt i köket å pratade i timmar. Vi trotsade till & med 30 minus & tog ett par promenader, även om dom blev rekordkorta. :-) Efter 10 minuter var ögonfransarna täckta med is, håret/mössan full med frost & nästippen ganska bortdomnad... Helt otippat skrev vi klart vårt examensarbete i Ped III oxå (ehh, typ...) så nu kan vi ta sommarlov!! Jag stannade hos Anna ganska exakt 1 dygn och det var precis vad jag behövde för att palla med att Ped III strax drar igång med vfu & allt. Ångestvarning. :-o Malin, tänk Yorkshire, tänk Yorkshire, tänk Yorkshire...

Alltså, detta år kommer jag att tillbringa Trettondagen med Heathcliff, det blir lixom en sista dejt innan vi skiljs åt. Jag lämnar in slutversionen av min Eng C-uppsats imorron och det känns både underbart och för jävligt... Det är så klart skönt att jag tagit mig igenom 3 terminen Engelska med fina betyg men jag trodde aldrig att det skulle göra så ont att "ta farväl" av Engelskan. Jag kommer att sakna det enormt mkt och jag är tämligen säker på att det blir mer engelska för mig, nån gång i framtiden. Det är iaf rätt mysigt att det är just Heathcliff-uppsatsen som blir min sista inlämning, det känns full circle på nått vis. But parting is such sweet sorrow...

God fortsättning på er alla!

Inga kommentarer: