My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 3 februari 2009

Utmaning!

Jag har gått & blivit utmanad av min barndomsbästis Maria. Det är väl bara att anta den! :-)

Skriv sju sanningar om dig själv:

*Jag lider av svårt avocadoberoende och kan få smått panik om jag kommer till ICA & alla avocadosar är knallgröna & stenhårda. Det är ganska lustigt att jag älskar avocado, fram till för bara ett par år sedan var det det äckligaste jag visste.

*Jag har utvecklat ett enormt hat mot det klassiska amerikanska filminslaget "en idiot börjar osäkert applådera & resten hakar sakta men säkert på". Jag blir helt galet arg på sådana filmer och tycker att regissörer som använder sig av detta "trick" bör straffas. Ordentligt.

*Jag ÄR en av systrarna Brontë. Jag råkade bara födas 150 år för sent, av andra föräldrar i ett annat land.

*Jag för ett ständigt krig mot mitt unibrow (sammanväxta ögonbryn). Det är min pappas fel att jag har det så här. Tyvärr har jag fört det vidare till min dotter...

*Tvivlar på att nån missat det men jag är Sveriges mesta & största Hem Till Gården-nörd (Anna är nästan lika nördig men inte riktigt :-D). Jag är så nördig att jag till & med åker till Esholt (Emmerdale-byn) i juni. Och jag hoppas innerligt att jag råkar bump into några av skådisarna när jag är i Leeds.

*Jag saknar mina English Studies såååå mkt och har nästan bestämt mig för att hoppa på Eng D till hösten. Det blir isf på deltid eftersom jag inte vill ta mer lån. Förhoppningsvis hittar jag ett jobb att kombinera studierna med oxå. Hade först tänkt läsa in förskolekurser men engelska bara skriker efter mig...

*Om Stig-Helmer var den ofrivillige golfaren så är jag på nått sätt den ofrivillige läraren. Alltså, jag tror att jag vill vara lärare men inte under de omständigheter som råder i dagens skola. Hur ska detta gå..?

Jahapp, där har ni sju sanningar om mig! Det skulle vara roligt om Lotta, Emelie & Frida vill ta sig an samma utmaning! :-)

1 kommentar:

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

har en till utmaning till dig i min blogg om du orkar med det ;)

hoppas det går bra för dig med praktik o allt :)

kraaaam