My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 3 februari 2009

Härdad

Efter 2 veckor på Pedagogiskt Arbete 3 känner jag mig skapligt härdad. Det är knappast det roligaste jag gjort men man gillar helt enkelt läget, man har ju inget val.

Jag skulle ha startat min vfu (verksamhetsförlags utbildning, fancy words för praktik) igår men vad händer..? Jo, jag åker på nån jäkla magbakterie och blir hemma, skapligt nära en toalett... Idag mår jag lite bättre men är fortfarande så där "jobbig" och lätt illamående, samt känner mig febrig, så jag vilar idag med. Men imorron MÅSTE jag iväg, jag kan bara inte missa fler dagar så här i början av perioden. Vfu:n sträcker sig fram till och med v 12 och tanken är att jag ska vara där minst tre dagar i veckan. Jag har träffat min handledare (ska vara på en grundskola i Leksand) och hon är verkligen jättetrevlig, gillar henne. Jag kommer att planera och undervisa all engelska i årskurs 7, det känns bra. Kommer att jobba mkt med litteratur som fokus, inte nått trist textbook/workbook-upplägg. Jag och sötasta Anna ska ju dessutom skriva vårt examensarbete utifrån den filosofin; att skönlitteratur är det bästa läromedlet!

I övrigt går ju vardagen upp å ner. Helgen som gick var rätt jobbig, det började redan på fredagen med att vedpannan & dammsugaren gick sönder. På lördagsmorgonen drog min dator sin sista suck och då blev man riktigt jäkla le. Jag menar, här har man pluggar med samma dator i 4 år och har fjuttiga 18 veckor kvar på utbildningen å så kaputtar sig datorn... Just my luck. Å häxa som man är så visste jag ju detta för flera veckor sedan men valde att ignorera det. Hell. Som tur är har jag världens bästa mamma & pappa. Pappa tog med mig till Borlänge och jag fick välja en ny dator, det blir min examenspresent i förväg. Ruggigt bortskämd man är då men jag kunde ju knappast tacka nej... Utan dator kan jag ju inte fortsätta med mina distansstudier, allt baseras ju på seminariemedverkan och inlämningar via Marratech/Fronter. Bless my lovely parents! <3

Nu ligger fokus på att bli frisk samt att Yorkshire-resan närmar sig med stormsteg! Varje dag när jag ser på Emmerdale tänker jag att "Snart är det jag & Anna som kilar runt där på heden, innan det är dags för en pint på Woolie..." MYYYYYS! :-)

Inga kommentarer: