My moor

My moor
Wuthering Heights

lördag 13 juni 2009

Euphoria


OMG. Jag har upplevt tidernas bästa konsert. Ever. Faith no More på Brixton Academy var ALLT jag hade önskat & mer därtill. Så här tre dagar senare svävar jag fortfarande runt bland molnen i ett lyckorus, jag kan tamejtusan inte beskriva med ord hur mäktigt det var. Har du biljett till P&L kan du börja mysa av lycka redan nu, det blir en nostalgitripp utan dess like. Å trots att Roddy, Billy, Mike & Mike (å gitarr-Jon, som borde vara Jim) typ är gubbar nu så dänger dom fan hela publiken i rätt ner i arenagolvet, sååå grymma! Trodde jag skulle gå av på mitten när Mr Patton ställer sig i legendarisk Malpractice-posé, vaggar av & an och brölar som en skadeskjuten älgtjur. Låter kanske rätt motbjudande men det var så jäkla vackert. Å hur mobbad jag än lär bli så är det bara att erkänna att tårarna rann under hela första låten. Det var rätt häftigt att bli 18 år igen... :-) Den ideala/naturliga följden av denna makalösa
återföreningsturné borde vara nytt material, herre je vad jag hoppas på det.


London var i övrigt underbart, tunnelbanestrejk till trots. Jag och Michael bodde på trevliga ställen och flyg & transfer gick bra. Å så träffade vi ju Sarah & Steve, som jag och Anna ska bo lite hos när vi är i Yorkshire. Dom var verkligen jättetrevliga människor, superhjälpsamma, roliga och sympatiska. Ser fram emot att träffa dom igen om endast en dryg vecka!


Ja, vad mer kan jag säga..? Jo, ett megatack till svärmor & Emelie som tog hand om djur & barn. Å massor med love till min älskade gubbe som följde med och gav mig hela resan i examenspresent. Å BAMSEkramen till Tobbis för utan honom hade det bara blivit kattskit av FNM's återförening för min del, jag är evigt tacksam.


Nu ska jag ladda om och åka till Yorkshire med Anna snart, ännu mer äventyr! :-)


Idag har jag haft lärarexamensskiva för släkt & vänner, det var mysigt. Vi åt & drack gott & jag fick precis det jag önskat mig: bidrag till min Yorkshirereskassa. Jippiiii, här ska shoppas fina grejjer! TACK alla, ni är såna sötisar!


3 kommentarer:

Benjamin Lovegrove sa...

Glad you enjoyed the gig, Brixton is a nice venue

Ann-Charlotte sa...

Det är best du passar dig så du inte blir "ARRESTERAD" för den där bilden hihihi ;D
Kram
Lotta potta

Malin of the Moors sa...

Hehe Lotta Potta, den där bilden har jag lånat från FNM's keybordists egen Twittersida så det är nog lugnt... Vi såg inte konserten från den där vinkeln utan satt rakt framifrån, såg allt mkt bättre än bilden visar! :-)