My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 22 maj 2007

Ahhhh, mitt hus doftar sååå gott!

Nybakade bullar, det finns inte speciellt många dofter jag gillar bättre! Jag och barnen har bakat 94 kanelbullar och en stor vetefläta med mandelmassa idag, en och annan slank ner i magen under dagens gång... :-) Och så slank det ner ännu fler när Lotta (bästis) och barnen kom hit nyss, det var ju oundvikligt. Vi testade en ny kaffesmak, en av de påsar jag fick på min 30-årsfest i helgen. Det blev Kahls vaniljkaffe och det var riktigt gott, inte allt för vaniljigt utan bara milt och gott. Än så länge har jag inte hittat nått godare kaffe än Kahls nymalda Irish Cream men jag botaniserar vidare, imorron ska jag prova Kahls smörkolakaffe. Det låter rätt äckligt men kan ju visa sig vara en hit! :-) Annars är min favvo just nu ett te (oxå från Kahls, bästaste butiken!) som heter Rooibos (jordgubb & champagne), såååååååå himla gott!

Skämmes på mig, jag har inte gjort ett uns av skolarbete idag trots att det brinner i knutarna. Imorron MÅSTE jag skärpa mig, plöja igenom mina böcker och fixa ett schysst upplägg på undersökningen. Det räcker ju tyvärr inte med min helvackra framsida... Blir det till att jobba helgskift nu till helgen tror du, Miss Highlands..? Nä, trodde väl inte det. ;-)

Utanför mitt fönster (där jag sitter nu, i gäst/datarummet) finns min personliga hed, en stor äng med enbuskar och grönt, mjukt gräs. Jag ska nog ta en bild tills imorron så att ni får se hur fantastiskt jag bor... Och vilken mysig utsikt jag har när jag har seminarier och föreläsningar! Fast alldeles för tillfället så ser det lite slitet ut intill huset, Michael (mannen i mitt liv) har grävt upp ett stort område i gräsmattan där min krusbärsbuske och mitt körsbärsträd ska stå. Sen blir det nog lite grönsaker oxå, kanske ett gäng med ringblommor (som jag älskar) och eventuellt någta örter/kryddor. Nu längtar jag efter värme så att gräsmattan torkar upp nog så att den kan klippas, ser ju för jäkligt ut just nu!

Ikväll är det mysig tv-kväll med Ugly Betty och Desperate Housewives. Men jag är ju sugen på att se Karl för sin kilt oxå... Kanske det går repris på den..? Missade Emmerdale idag mitt i allt bullbakande, satan. Tack å lov finns det en söt flicka som kan uppdatera mig när jag råkar missa ett avsnitt, tack Bejbi... ;-D

Fick ett reklamblad från Coop i lådan igår, va många billiga, vacka trädgårdsväxter dom har där!! Trädgårdshortensia för 69 kr!! Hmmm, måste nog ta mig en tur dit innan helgen, skulle vara fint med hortensia vid sidan av trappan upp till altanen...

Nu måste jag fixa lite mat, Michael kommer hem om en dryg timme. Vet inte riktigt vad jag ska göra ännu, det lutar åt kryddiga kotletter med färsk pasta och ädelost. Men det gillar ju inte ungarna nått vidare... Tänk va det är konstigt, på dagis käkar barnen ALLT men hemma är det stört omöjligt!! Hellre är dom hungriga en hel kväll än äter vad som står på bordet. Järnspikar.

Can't wait until Friday!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här är ju toppen Malin! Jag gillar ju att hålla koll på vad du pysslar med - så jag kan jämföra... Jo, jag tror nog att du behöver lägga lite vikt vid din uppsats! Sanningen är ju den att jag blir också lite lat om du är det *fniss*. Jag väntar med spänning på dina hedbilder! KRAM