My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 28 maj 2007

Så mysig helg...

Har inte bloggat på några dagar nu, det kom lite annat emellan... :-) I fredags tog jag mitt pick å pack å for till Sveg av alla ställen! Har en så himla fin vän där, Anna, vi har studerat tillsammans i 2 år så det var dags att hälsa på hos henne. Min andra studiesyster Eva (som finns i Anderstorp) var inte med på kalaset och det beror på att jag å Anna är miffon som bara har Wuthering Heights på hjärnan, skäms på oss!!! Hur som helst så åt vi god mat, lyckades få liv i Annas dvd nog länge för att kunna se EN av de två filmer jag hade med mig och drack för mkt vin. :-) Sen sussade jag sött, vaggad av Härjedalens susande skogar, och vaknade till ljudet av Annas söta son som lekte och kaffeperkulatorn som brummade... Åt frukost med megagott bröd (som jag ev ska prova baka ikväll om jag hinner) och smaskigt Irish Cream-kaffe, sen hälsade vi på hos Annas föräldrar och lämnade Annas barn innan vi åkte "ner på stan" å jag fick le grand Sveg-tour! Mysig, liten stad packad med originella personer å mysiga små hak... Satt en stund på kondis och sedan släpade Anna med mig till en slags möbelloppis där jag råkade hitta "mina" köksstolar! Såna som jag vill ha!! Å till ett rätt bra pris!! Problemet var att jag inte hade räknat med att frakta hem 4 stolar från Sveg, och för att göra saken värre så vägrade loppisgubben att sälja stolarna utan ett grisfult bord som hörde till... Efter många om å men så köpte jag allt och efter att gubben skruvat isär bordet så fick grejerna plats i bilen när sätena fälts ner. Vilken jäkla cirkus, som vanligt när jag å Anna är i farten... :-) Var hemma hos familjen igen vid 18.00 på lördagen, skönt att komma hem men jag hade gärna kunnat stanna längre hos Anna. Det får bli nästa gång. Mina ungar blev ju galna när dom fick veta att Anna har barn i deras ålder så vid nästa Sveg-resa lär jag väl packa in ungarna i bilen oxå... :-)

Igår var det ju Mors Dag, det var mysigt. Mina söta barn hade valt en chokladask till mig (they know me soooo well!) och jag fick en lott av Michael som gav en vinst på absolut NOLL (gånger 10 för att jävlas extra mkt) men INGET kunde sabba Mors Dag med min älskade familj! :-) Vi firade så klart min och Michaels mammor oxå med rosor och lite presenter. Sen lyckades jag få världens sticka i höger pekfinger, in under nageln. Det gjorde asont men jag fick iaf ut den med hjälp av pincett. Inatt vid 01.00 vaknade jag dock av att hela fingret bultade, det gjorde så jäkla ont att jag höll på att storkna! Tog dubbelIpren och Michael föreslog att jag skulle försöka ha nått tryck över fingret. Till slut somnade jag om men då bestämde sig Nellie för att ha en miffonatt genom att vakna typ 5 gånger och vara gnällig. Så idag är jag en smula trött. Men det bryr sig inte min uppsats i, den måste skrivas ändå... Har kommit en liten bit på väg men imorron ska jag jobba järnet!

Lotta har jobbvecka, det är trist för då har jag ingen att kaffebabbla med på eftermiddagarna. Å jag hade behövt det den här veckan, när det är uppsatshets å allt. Kan inte fatta att ventileringen är nästa vecka, sen är det sommarlov... Scheisse vad jag har längtat.

Ska gosa med mina barn nu! See ya!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha - det var ju KUL att ni hade SÅÅÅ mysigt och drack SÅÅÅÅ mycket vin *ler* Men vänta bara...Om ni bara visste så mysigt jag skall ha det 7-8/6 hahahahaha Anna som är skyldig för många övertramp hmmm massage, frukost på sängen, nybryggt kaffe - ja nog finns där mycket för henne *ler* Du Malin får ju sota med att ha mig hemma hos dig ett dygn -. och sen köra till Falun! Det får väl vara straff nog. Men jag LÄNGTAR tills vi äntligen får träffas - ALLA FYRA, ANNA, MALIN, EVA och allas vår TOMMY så klart...Nu kan vi snart börja räkna dagarna - JIPPIE
Kramiz på dig så länge

Anonym sa...

Jaaa super att du oxå bloggar :D
Mailade dig angående recept på dippen :D Ska sova nu, jobba är rätt jobbigt ibland ;) KRAM