My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 21 maj 2007

På äldre dar...

Mmmm, jag kan ju faktiskt skriva så nu, "på äldre dar". Antar att 30 inte är gammalt egentligen men det är ju det äldsta JAG har varit... ;-) Oavsett hur gammal jag är så är jag en riktig gröngöling i bloggvärlden, har inte haft min sida i många minuter ännu. Men dagboksmänniska har jag alltid varit, sedan jag fyllde 8 och fick min första. En rosa dagbok med en panda på och ett lås. Det var tider det, man skrev med papper och penna... :-D Men det är klart, dessa tider är inte allt för pjåkiga heller!

Vem är då jag och vad vill jag med denna blogg..?

* Lärarstudent
*Gift tvåbarnsmamma
*Svenssonoit (volvo, villa, vovve, ni vet...)
*Lycklig
*Häxa
*Dagdrömmare

Antar att jag bara vill dela med mig av min skruvade, normala vardag (ja, jag vet, contradiction of terms). Tack vare mina studier har jag träffat människor som är precis som jag så gissningsvis borde vi vara fler... :-)

Min vardag ser ut ungefär så här:
Kysser min underbara man innan har åker på jobbet varje morgon, lämnar mina söta barn på dagis och far sedan hem och pluggar (läser just nu Litteraturvetenskap B på högskolan, skriver uppsats för fulla muggar). Kopplar upp mig på msn, tjatar lite med mina goa kurskamrater (tillika riktigt goa vänner) och får ibland något vettigt gjort... ;-) Vid 12.00 är det dags att fixa lunch, jag hämtar posten och sedan är det dagens hjärnvila; Hem till gården 12.25, tv4. Emmerdale är mitt lufthål, mitt sätt att slappna av och drömma mig bort. Det är rätt skönt att hänga lite med Louise och Bob på Woolpack, ta en sväng till Home Farm och dricka te samt jävlas lite med Chloe till och från. Sen tar man en låååång promenad på heden, njuter av luften och eftermiddagsregnet, aaaaahhhhhhhhhh! :-)
Efter "min" halvtimme med Dingles & Tates så pluggar jag lite mer, vid 15.00 hämtar jag barnen på dagis. Sedan åker jag och barnen hem till min bästis (som oxå är min svägerska, makens syster)och hennes barn (alternativt dom kommer till oss) som är jämngamla med mina. Vi dricker kaffe, ventilerar dagens händelser och känslor, skrattar och gråter. Billigare terapi får man leta efter... :-)
Min älskling kommer hem från jobbet vid 17.30, då försöker jag alltid ha maten färdig. Vi äter sällan vanlig husmanskost (med undantag för pannkaka, köttbullar och gräddsås samt falukorv emellanåt), det blir mer amerikansk husmanskost. Min man har släkt i staterna, hans syster (min bästis) flyttade hem till Sverige med sin amerikanska man för 6 år sedan och det är hos henne som jag hämtar min inspiration vad gäller matlagning.
18.00 är Bolibompatajm, mellan 19-20 brukar jag promenera med våra hundar (en schäfer och en schabrador) och sedan är det TV-mys... Barnen lägger sig i regel mellan 21-22 (mmm, riktiga nattugglor bägge två), jag brukar somna vid 23.00.

Där har ni min vardag! Den kanske inte osar av svindlande äventyr och spännande händelser men ibland smäller det till och life takes an unexpected turn... Stay tuned for more..!

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW VA KUL MALIN!!! Min nya favvoblogg antagligen! Puss Puss!