My moor

My moor
Wuthering Heights

onsdag 23 maj 2007

Värme = I like


Lovade ju en bild på utsikten från min "arbetsplats" och här är den! Min lilla hed (med betoning på lilla, det är långt från Yorkshires milsvida hav av kullar och dalar...) som jag vilar ögonen på när dataskärmen blir för jobbig eller när jag behöver dagdrömma lite, det är så lätt att "rymma" när jag tittar på den... ;-)

Idag var det äntligen rätt snäll temperatur ute, kunde sitta på altanen och läsa utan att frysa näsan av sig. Solen värmer verkligen när den väl få chansen att titta fram, men nu såg det ut att bli halvknackigt väder igen... :-( Först söndagen såg vacker ut, iaf där jag bor!

Imorron ska jag åka en sväng med Lotta till stan å fixa en del grejjer inför Mors Dag på söndag, jag råkar ha världens bästa mamma å svärmor. Dom förtjänar många presenter men jag försöker att hålla det på en sund nivå, presenthets är inget för mig (vi ska inte ens börja snacka om julen...). Det blir varsin vit ros (i kruka) och ett gott kaffe, det tror jag dom kommer att gilla. Nu kanske nån tänker att min gubbe är den som borde skaffa present till sin mamma, inte jag, men så funkar det inte i vår familj... Jag är glad om Michael har koll på vad han heter och typ hur gammal han är, det är ungefär så långt som hans detaljminne sträcker sig vad gäller familjehögtider å sånt..! :-D

I like blogging, varför i allsin dar har jag inte börjat med detta tidigare..?

/Malin of the moors



Inga kommentarer: