My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 2 augusti 2007

Bröllop på g.

Ja, fy va kul det ska bli att få gå på bröllop, det är inte allt för ofta! Det är vänner till mig och Michael som äntligen ska slå på stort, Thomas och Anna. Tokstollarna fick helt plötsligt för sig att det var denna sommar det skulle ske så med bara några veckors planering har dom fått ihop ett bröllop den 18/8. Lite knivigt för oss runtomkring att hinna få ihop möhippa/svensexa men det ska nog gå... ;-) Å så måste jag fixa nå fina kläder oxå! Måste nog gräva bland det befintliga i min garderob, det finns inget utrymme för utsvävningar på shoppingfronten...

Nån semesterbild från Danmark kan jag väl försöka peta in oxå! Här ser vi ett patetiskt försök att lapa sol i den danska sommaren, den är inte ett dugg bättre än den svenska. Försökte gå i linne & kjol under dagarna men det blev mest fleecetröja & jeans...

Eftersom vädret var så pissigt så gjorde vi några utflykter istället, bla till ett stort akvarium i Grenå. Där kunde man kika på hajar (man ser en som simmar bakom oss om man tittar noga), klappa rockor och imponeras av otaliga havsvarelser, ett riktigt kanonställe!

Eftersom sommaren inte vill vara sommar så har jag redan börjat längta till julen, sån är jag... :-) Det börjar bli mörkt på kvällarna å då börjar jag genast dagdrömma om adventsljusstakar och utebelysning. I know, I'm a freak... Men va fan ska man göra då, när hösten kommer med stormsteg och det inte varit nån sommar? Jag vill ju knappast resa till typ Grekland eller Mallorca, där folk brinner upp till höger å vänster eftersom det är typ 50 grader varmt! Var finns rättvisan i det? Här sitter vi skandinaver å huttrar medans medelhavsfolken blir grillade... Det är säkert Reinfeldts fel det oxå.


Nu ska jag kika på lite tv, sen lägga mig å läsa bok. Saknar den ständiga kontakten med mina studiesystrar, speciellt hon norrut är ju jävligt osynlig... ;-)


Puss & Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Faan, filåt... Ja, jag vet, jag är värdo på att höra av mig... Men jag bara jobbar och är jag ledig så flyr jag till stugan för att få ett hål. Ett hål i vadå? Livet, typ... Knasig sommar det här, allt är Reinfeldts fel. Faan, när ska jag återhämta mig och samla nya krafter? Klageliklag... Men tusen tack för kortet och jag vet att du vet att jag tänker på dig! Pusselipuss min goa vän! Och Eva - I love you too och tack för kortet även till dig! Nu sticker jag och jobbar :(

Anonym sa...

Jaha - och hon söderut då? henne saknar vi inte+ :-(
Puss & Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.