My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 13 augusti 2007

I'm such a pain in the a**

Fan va jag är duktig. Jag är så jävla bra. Och duktig. Å rätt bra. Fatta att jag snart handlat all kurslitteratur inför hela höstterminen, kontaktat alla mina kurs/delkursansvariga samt kollat på introduktionsföreläsningen för Eng A Didaktik... Jag tror aldrig att jag varit så här förberedd för en kurs NÅGONSIN. Så nu kanske jag misslyckas helt... :-) Det ska bli kul att läsa nått annat än Svenska. Engelska verkar dessutom jäkligt roligt och alla lärare jag varit i kontakt med har varit kanontrevliga, väldigt hjälpsamma, fnissiga samt smått förvirrade, precis som jag vill ha mina lärare! Några lärare är brittiska, nån är amerikansk och några är svenska, kul att få ta del av flera olika sorts "engelskor". Själv talar jag rätt risig brittiska, skulle vilja bli mkt bättre på det, amerikanskan är dock flytande. Nått som kommer att bli jäkligt ovant är att skriva allt på engelska, det går sååå segt att knattra på datorn när det är engelska som gäller. Men det problemet släpper väl efter ett tag.

Har precis lagt en event-späckad helg bakom oss, jag är helt slutkörd... I fredags tog jag och 7 andra tjejer med oss Anna, den blivande bruden, på möhippa! Vi hade så himla kul, det blev verkligen en lyckad tillställning. Vi klädde först upp henne väldigt fint, hon fick hår och makeup fixad och så for vi på Broken Dreams och åt väldans god mat. Vi tjejer var upplädda i karlkläder (skjorta, slips, kostym) under hela kvällen. Hur som helst, efter maten (och drickat, tequila, brrrrrrrr *rys*) drog vi till Anna syster, där vi verkligen la in nådastöten och klädde upp henne enligt möhippekonstens alla regler... Regnbågsfärgade trädgårdsstövlar, vita långkallingar med svarta/turkosa döskallar, Nellies ballerinakjol, en vit polotröja (med MASSOR av godisar fastsydda på strategiska ställen) samt en spetsgradin till slöja och vacker tiara med godisprislista... Och makeup som inte var lika tilldragande som tidigare under kvällen! Sen drog vi till Lindesnäs och hade godisförsäljning under Lindesnäsnatta, mkt lyckat! Vet inte hur många hundralappar Anna drog in men det blev en bunt..! Kl 03.00 somnade jag tämligen ovaggad.


Jag å Anna!

Vidare till lördagen; Thomas svensexa. Michael och 9 gubbar raggade upp Thomas och han fick genomleva paintball och kräftfest på Strandbackens Folkets Park, där han sålde benvaxningar (på sina egna ben alltså...). Själv städade jag huset och klippte gräset under lördagen, för att allt skulle vara fint inför söndagen då vi hade David och Nellies barnkalas... Jag vet, snacka om kass planering... Michael kom hem 04.00 på söndagmorgonen och 09.00 var jag uppe och började baka kakor. Städade lite mer och vid 15.00 var huset fullt, 10 barn (2-6 år) och 7 vuxna. Allt gick bra å så men gissa om jag var mör igårkväll..? Och fortfarande idag by the way! Min stackars pappa fyllde 51 i lördags, han blev totalt bortglömd... Ska gottgöra honom imorron, baka nått gott och hälsa på en sväng på kvällen.


Nu är det iaf ny vecka å nya events. Lekisinskolning, bröllopsbestyr (bröllop på lördag) och lite fler kursförberedelser.


Jag har bara missat EN veckas Emmerdale i sommar, hur trixig är inte jag??! Sitter bara och väntar på att präktige prällen Ethan ska sätta på brådmogna, tonåriga Debbie, it HAS to happen... Sen skulle det ju vara kul om Edna fick sig en pojkvän nån gång. Å sen sitter jag bara å väntar på att nåra saker ska hända, som jag VET kommer att hända, för att jag tjuvkollat på hemsidan (puckoMalin).
Nä, nu är det CSI på femman som gäller, so long my friends!

Inga kommentarer: