My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 27 augusti 2007

Intensiv helg

Jag vet inte riktigt hur tiden kan ha gått så fort men i fredags firade jag och Michael femårig bröllopsdag! Det är helt sjukt, det känns som om det gått max ett år. Vi firade inte speciellt storslaget, in fact så blev det väldigt mkt mindre storslaget än vad vi tänkt... Vi skulle på bio å mysa, ta en fika å så (barnen var hos Lotta) men när vi kom till biografen hade Michael kollat in fel tider å det var flera timmar tills den skulle börja. :-( Lite avslaget men det blev mysigt ändå, vi åkte å fikade å strosade lite i stan, nått vi SÄLLAN får göra för oss själva. Jag älskar min Michael såååå, han är min stöttepelare, min stomme, mitt liv.

Under lördagen blev det till att pendla mellan auktionen i grannbyn och fika med farfar här hemma. Jag fyndade faktiskt en hel del, hittade äntligen ett kakfat i 2 våningar och en sån där gammeldags "halvmåne-våg". Sen var det så billigt att jag inte kunde låta bli att köpa lite annat oxå, bl a några Kockumsprylar. Är himla nöjd med mina köp! :-) Det var roligt att träffa farfar oxå, det är ganska långt mellan gångerna. Han bor i Stockholm men jag hoppas att han flyttar tillbaka till Dalarna snart, vill att mina barn ska få växa upp med sin gammelfarfar. Han är den enda som lever av mina & Michaels mor/farföräldrar. Saknar att ha honom nära.

Hela söndagen gick åt till att baka och förbereda inför kalaset för David som började 15.00. David fyller 6 år på tisdag så släkten kom och gratulerade. Tack å lov så blev vi inte så många som jag först trott (några fick förhinder å några var sjuka), vi blev 12 personer tror jag. Jag fick tillfälle att använda mitt nya kakfat, sååå fiiint! :-D Hade bakat Birgits kakor, mjuk pepparkaka, chokladbollar (eller ja, negerbollar hette det när jag var liten) och en tårta så klart. David fick massor av fina saker och verkade väldans nöjd! Dessutom får han ju mer imorron av oss... Då ska vi oxå åka hem till Svärmor å Svärfar eftersom Svärmor delar födelsedag med David.

Idag har skolan officiellt kört igång men det känns inte för Eng A mjukstartar verkligen. Vi har inget schemalagt första veckan, det är bara att läsa för egen hand. Jag har redan läst en av de skönlitterära böckerna och idag ska jag försöka ge mig på Kelley Griffiths "Writing essays about literature". Känns lite pirrigt inför första semet nästa vecka med tanke på att det är engelska som ska pratas och man vet inte riktigt vilken nivå alla andra ligger på men det går säkert bra. Vet bara att jag kommer att vara asnervös när jag ska logga in!

/Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

nää jag har ingen men tänkte att jag kunde ju skaffa om du har så kan vi hålla kontakten där.. lite lättare o skriva i gästböcker än i blogg :) Vet du min symaskin gick sönder i lördags :( Men ska lämna in den på lagning.. har inte hunnit leta tyg än men ska försöka hinna med det snart :)