My moor

My moor
Wuthering Heights

söndag 2 september 2007

Klarat första veckan

Hejhopp!

Första skolveckan ligger bakom mig och det gick väl bra. Det var mjukstart, utan seminarier, så jag hann till och med jobba på dagis 2 dagar. Fredagen blev dock rätt plågad, såg 2 föreläsningar och läste i silverbibeln (Engelsk universitetsgrammatik). Sen fick det bli ett helgskift oxå, för att hinna med lite kompendiegrejs. Stämde av med Anna idag, som vanligt ligger vi på typ samma frekvens så det är omöjligt att säga om vi båda gör helt fel eller helt rätt... :-)

I samband med skol/lekis/dagis-start så har vi så klart gått å blivit förkylda. Jag & David är rätt ok men Nellie å Michael är snoriga å hängiga. Hoppas att det är en lätt förkylning som går över snart! David fyllde 6 år i tisdags och han fick iaf vara frisk på sin födelsedag, det var huvudsaken! Min lilla kille... Jag ammade honom ju alldeles nyss... Min gosis! Ahhhhh, bäbiscraving!!

Värsta hösten ute. Även om det var lite varmare idag, 19-20 grader. Fyra frostnätter har gått hårt åt mina rabatter, mina ballongblommor har fått lite disktraselook och hortensian måste nog grävas upp och tas in. Lite för tidigt med allt detta höstarbete, vi är ju bara 2 dagar in i september. Om en månad vill jag göra såna här höstgrejer, inte nu. Men jag älskar hösten. Färgerna, den klara & skarpa luften och alla tillfällen man får att tända stearinljus... Igårkväll hade vi hela altanen full med ljuslyktor, Mamma, Pappa, Lars och Lena var här och åt thai-mat med oss. Vi hade väldigt trevligt och när det blev mörkt var det så vackert, myyyyyyys! Min familj är så go. :-)

Jag och Michael, 11 år av kärlek

Nä, nu ska jag ta hand om min krassliga make och läsa sagor för barnen (David går ju på bibblan nu med sin lekisklass...), sen är det inte långt till gonattis för lilla Malin...

PS. Längtar tills torsdag, ska försöka träffa gymnasievännen Karin då. Längtar tills på lördag, då kommer barndomsvännen Maria hem från Sthlm. Roligt! DS.

Inga kommentarer: