My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 20 september 2007

Rumpförminskning..?

Ehhh, jag rotade i garderoben å fann ett par jeansfavvisar som jag glömt att jag hade. Men tydligen hade jeansen tröttnat på att vara mina favvisar för dom hade krympt. Jävligt konstigt. Vad hade jag gjort mot dom lixom..? Dom behöver ju inte bli puttiga för att dom hamnat längst bak i garderoben, det är fan lågt. Hmmm, ska jag ta detta som ett tecken på att det är dags för lite butt-reshaping..?

Butchie & hans underbett

Idag har jag fixat ett snip-snip-appointment till Caesar, vår schäfer. Med andra ord, han ska "neutraliseras" hormonmässigt. Är så vansinnigt trött på hans dominanta beteende mot vår andra, äldre hund Butchie. Så på onsdag i nästa vecka pröjsar vi 2500 kr för att få hem en hund som är 2 kulor lättare... Helvete, vi betalade 5000 för hunden å nu ska vi alltså punga (HAHAHAHA, jag är helt hysteriskt rolig) ut med 2500 ytterligare för att förminska honom!! Nåja, det lär göras, vill att Butchie ska få det lite drägligare.

Sötisar 25/9-82

Nästa vecka firar Svärfar & Svärmor silverbröllop, GRATTIS! 25 år, hur tusan har dom stått ut med varann..? :-D Jag älskar Svärmamma å Svärpappa, dom är så goa, snälla och trygga. Helskotta, vilken tur jag har, jag känner så många som inte alls kan umgås med sina svärisar på samma sätt som jag gör. Hihi, kolla in minililla Michael å söta Lotta på fotot!

Om en dryg vecka bär det av till Sveg igen, ska plugga järnet (mmm, säkert...) innan Grammar course-tentan v 42. Ska plocka med mig lite roliga grejer oxå, I promise! Michael är en klippa som tar hand om hus å hem när jag åker, jag är nog gift med tidernas bästa man NÅNSIN! :-)

Mammas pajasar!

I love mina barn. Dom är mitt allt. Käääääääääääääärleeeeeeeeeeeeeeek! :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också någon konstig grej i min garderob som gör att jeansen krymper..Skummt!

Vilka gullungar du har!

Kram Frida

Anonym sa...

äsch man ska ha rumpa, vem vill vara en planka där bak lixom ? ;) Shit dina kids är så stora :) Hoppas du har en bra helg! KRAM

Anonym sa...

jag skulle vilja tipsa dig om den otroligt duktiga ceasar milan ( www.dogpsychologycenter.com ), tanka hem avsnitt eller kolla in på tv4+ Innan du stympar din hund! det finns andra vägar och jag skulle inte tro att doggen är född elak
förstår att du vill ha lugnt hemma för alla inblandade djur och människor, men är det inte rätt otroligt att vi fortfarande 2007 inte orkar anstränga oss mer för våra djur än att sätta oss i bilen, rulla iväg nån kilometer och få dem stympade?
jag lovar, det finns andra sätt att få dem att komma överens. kanske kräver mer jobb (eller ja, egentligen inte då du slipper jobbet med att hålla dem ifrån varandra) från dig och övrig familj men att bara kapa kulorna är inte någonstans bättre än att kapa handen på en ficktjuv..
hoppas allt ordnar sig med dem iaf
mvh
djurälskande bloggsurfare :))

Anonym sa...

Jag får tacka för tipset men om du tror att jag helt plötsligt har fått för mig att "stympa" min hund för att det passar mitt liv bättre så är du helt fel ute. Vår hund är absolut inte elak, det är väldigt stor skillnad på att vara dominant och att vara elak. Både jag och min man ser på Caesar Millan varje vecka och uppfostrar redan våra hundar i hans anda, vi har så gjort det senaste året. Beteendeförändringen hos våra hundar har varit otrolig men trots detta kan varken jag eller min man kontrollera vad våra hundar gör under de timmar vi inte är hemma, hur mkt vi än kämpar. Och istället för att min man ska säga upp sig från jobbet eller ännu värre; att vi en dag kommer hem och Butchie är allvarligt skadad, så anser vi att vi gör hela vår familj en tjänst genom detta veterinärbesök. Dessutom tycker jag att en kastrering är ett väldigt litet bekymmer jämfört med hur många valpar som avlivas årligen pga tjuvparning och efter onsdagen så vet jag att min hund INTE kommer att bidra till att den statistiken ökar. Jag förstår hur du tänker och givetvis, om allt i vårat vridna samhälle kunde få förbli naturligt så vore väl det det bästa. Men för mig är detta inte konstigare än om granngubben skulle sterilisera sig eller att jag käkat P-piller, det handlar om hormoner! Om vår schäfer inte var så fokuserad på att vara störst, bäst, starkast & vackrast (bara för att få tikarnas beundran) kunde han istället hinna med att leka, gräva ner ben, vila & umgås med sin familj. Detta kanske inte låter vettigt i dina öron men det gör det i mina. Jag har förresten aldrig hört Caesar Millan säga att kastrering skulle vara något dåligt. Har jag förstått det hela så är det till & med lag (i många amerikanska stater) på att hundar i "dog-shelters" ska vara kastrerade för att det ska bli en hållbar miljö. Hur som helst, jag förväntar mig inte att du ska tycka som jag, jag ville mest bara klargöra att jag inte är ett pucko som fått ett infall ang min hund...

Anonym sa...

Hej igen "Djurälskande bloggsurfare"! Efter lite närmare läsning på Cesar Millans hemsida så ser jag att han inte alls har något emot kastrering, hantill och med förespråkar det när man har 2 hanhundar. Han tycker alltså att det är en förutsättning för att 2 hanar ska kunna "co-exist in the same home". /Malin

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.