My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 11 september 2007

Smått panikkorvstoppad hjärna.

Det är ingen barnlek att läsa Eng G1. Det är en jäkla tur att jag råkar vara kvinna och har simultankapacitet till tusen, annars skulle denna kurs vara omöjlig att genomföra. Inte konstigt att det är typ 98% kvinnor som läser den. :-) Just nu har vi fyra kurser (inom ämnet engelska) rullande samtidigt och i rätt snabb takt, det gäller att ha stenkoll på vad som ska göras till vilken dag och vad som ska lämnas in till vilken lärare. Eftersom jag är kontrollfreak så har jag ganska bra organisationsförmåga men detta är magstarkt även för mig... Hjärnan känns som äggröra, lite såsig å ljummen sådan. Hittills är litteratur-kursen helt klart roligast, great teacher and fun exercises. I love!

När skolan är rörig så blir allt annat i mitt liv oxå det. Hinner inte med huset (städning, höstprojekt, målning mm) och framför allt så blir matlagning å bakning lidande. Eller obefintlig... Shit, I'm a lousy housewife right now. My poor family, they're starving and living in filth.

Måste styra upp detta på nått vis. Funderar på att plugga järnet den här helgen, översätta ALLT, göra alla grammatikövningar, skriva min essay om Cal och läsa didaktik. Behöver bara en stor flaska vin och privacy, kanske sällskap av en. Kommer jag att genomföra detta? Troligtvis inte...

Dags att "laga mat"; korv med bröd. Yummy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Starving and living in filth" ??Ha! - You are lucky! I live in a lake, and every morning I have to get up at three o'clock and clean the lake, then I give my children a lump of cold poison to eat...Before we moved to the lake, we used to live in a shoebox in the middle of the road...
Vet inte om delar intresset för Monty Python...:-)
Har faktiskt tänkt mycket på att komma till dig i helgen, men tror att jag skulle känna stress av att inte vara hemma också. Vore ju toppen med en riktig English Weekend. Men det är ju så mycket annat jag ska hinna när barnen är hos Micke :-( Kanske kan vi dricka vin och snacka noun phrases via marran? *fniss* Love U baby! Hugs and kisses!!!

Anonym sa...

Forgot to tell you: This Monty Python sketch is called "Four Yorkshire Gentlemen" :-D