My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 13 mars 2008

Life is good

I am now a member of Brontë Society!!!!!!!!!! Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhh! Igår kilade jag in på min internetbanksida å gjorde den asbraiga upptäckten att det dragits pengar för mitt membership, föjdaktligen kommer mitt medlemsbrev i postlådan vilken dag som helst! Anna fick sitt idag, den lilla luringen. :-) Jag är bara liiite avis. Håller tummarna för att jag får mitt imorron så att jag kan frossa i Brontë-info, jag bara ryser när jag tänker på det. Det är ju lite skämmit att erkänna med jag grät till å med igår när jag insåg att jag blivit medlem... Vilket jävla miffo man är. Förstaklassmupp så att säga. Det krävs inte så lite självdiciplin för att jag ska hålla mig i skinnet å inte dra iväg till Sveg på stört men tyvärr har jag inget val än att stanna hemma.

Jag har dessutom fått ett lass med Brontë-böcker från Bokus, två skrivna av Charlotte Brontë & två av Anne Brontë. Tyvärr är skolan så hysterisk för tillfället att jag knappast kommer att kunna börja läsa dom på ett tag, det blir nog sommarläsning.

Imorron är det nämligen dags att köpa ny bil, vi har hittat en lagom bra bil i Värmland. Skulle ha åkt å hämtat den redan idag men det blev inte av. Det blir en Toyota Avensis -00, en kombi. Den är ful å silvrig och har gått ganska långt men det kan inte hjälpas, det är rätt prislapp på den. Hyrbilen lämnas tillbaka imorron så snacka om att det blev tajming på bilköpet. Jag hoppas verkligen att bilen är fräsch, ve å fasa om Michael kommer hem tomhänt på kvällen...

Mysdags med barnen! Trots piskan från Högskolan Dalarna mår jag så himla bra just nu. Yeah. Puss på er! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha inte ofta man är glad över att det minskar på bankkontot ;)

KRAM

Anonym sa...

Hehehehe, nä, detta var en unik händelse... ;-)