My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 7 mars 2008

Svedda fingrar

Har precis fått igång en eld i pannan. Lyckades bränna höger pekfinger, känns alldeles stelt i huden. Vet inte vad det är med mig, sånt som jag fixade förr utan problem (exempelvis göra tändved & elda) är värsta livsfarliga utmaningen nu..!

Å så är det fredag igen, det känns skönt. Solen strålar och vi mår rätt bra. Två veckor sedan krocken nu, David pratar fortfarande rätt mkt om den och är alltid på sin vakt i bilen, men annars har vi lagt händelsen bakom oss. Dessvärre har vi fortfarande inte hittat nån ny bil... Jag å barnen lyxar runt i en hyrbil men nästa fredag ryker tillgången till den, försäkringsbolaget betalar inte mer då. Dämmit, är det inten som vill sälja en Toytoa Avensis till mig???

Igår skickade jag in mina medlemspapper till Brontë Society och tidigare i veckan bokade jag mitt och Annas boende för en del av vår Yorkshire-semester! Fy satiken va jag längtar! Under tiden får jag roa mig med att läsa högvis med Brontë-litteratur, jag beställde en bunt från Bokus för ett par dagar sen.

Jag är så himla sugen på att sätta igång med vår husrenovering, jag vill bygga ny entré NUUUU! Nya fönster i hela huset, ny entré med söt farstukvist & vacker pardörr och ny look på altanen (nytt staket, altandörr och trapp). Känns som om vi har sommaren planerad. :-o

Mindre än en månad kvar till TH-konsert oxå. Jag börjar bli riktigt nervös; om jag inte ens kan göra eld i pannan utan att skada mig, hur tusan ska jag kunna överleva en close encounter med 8000 skrikande tonåringar..? Granted, jag har viss träning på området (man har väl sett New Kids on the Block och Marky Mark & the Funky Bunch :-D) men det är ju för tusan 17 år sen typ. Men jag ser fram emot det oxå, det ska bli en upplevelse och det ska bli himla roligt att få dela den med Emelie!

Nä, dags att stoppa barn i badkaret så att jag får läsa Jane Eyre i fred...

Mysig helg på er!

Inga kommentarer: