My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 21 mars 2008

Påsklov..?

Vad är påsklov..? Vet Högskolan Dalarna ens om att det finns en högtid som heter påsk och att den omfattar ett antal röda dagar då rätt många människor väljer att mysa med nära och kära istället för att gå till jobbet..? Detta fenomen gäller tydligen inte för studenter, bara så att ni vet. Nu är det ju så att jag är en rätt trotsig, slarvig och gränslöst cool människa så jag firar påsk ändå. Rätt häftigt va?

Idag har jag och familjen ätit asagod påskbuffé hos mina föräldrar, det var jättetrevligt. Bror, hans Lena å hennes pappa var oxå där. Barnen lekte som galningar och slet nästan ut stackars "mossa" (David sa så när han var liten och inte kunde säga morfar, hahahaha) i brottningsmatcher... Nu på kvällen har vi dock, som vanligt, varit hos Svärmor & Svärfar å haft fredagsmys, kikat på Let's Dance och garvat lite. Å så har vi ju ätit äckligt mkt godis oxå. Emelie trodde ju typ att hon skulle kräkas ett tag... Hon å jag filar på vår andra låt förresten. Den första blev bara sååååå bra, Emelies musiksättning blev perfekt! :-) Den nya kommer bombis bli lika bra, om inte bättre.

Imorron fortsätter påskfirandet hos Ribeiros tillsammans med Svärmor, Svärfar & Emelie. Vi ska försöka få till en egg-hunt på nått vis för barnen men den blir nog inomhus för ute är det snöstorm. :-( Vad hände med våren..?

Har kommit fram till att jag MÅSTE skärpa mig med ätningen å börja röra mig ordentligt, det här funkar ju inte mer. Insåg idag (när jag skulle hitta nått att ha på mig under påskmiddagen) att jag är alldeles för rund för mina vanliga kläder å jag tänker INTE köpa mig nya. Så nu lär det ska bli en nyttigare Malin här framöver. Eller jag intalar mig själv det iaf. Suck.

Är lite ororlig för en av våra hundar, Butchie. Han har betett sig lite märkligt idag, verkar inte ha 100% balans å bakbenen verkar ömma eller så. Vi ska avvakta tills imorron, få se hur han mår då. Butchie-gubben, hoppas det bara är nån tillfällig svacka som ger med sig snabbt.

Nu ska jag sova som fan, är så jäääkla trött. Borde läsa Heart of Darkness en timme eller så men det komer aldrig att funka. Just nu känns Joseph Conrad som världens effektivaste sömnpiller.

GLAD PÅSK på er alla kompisar! <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk! kramar från oss i Grums

Anonym sa...

Glad Påsk!

Hur har det gått med butchie då?
hoppas allt är bra :)

KRAM

Anonym sa...

Glad Påsk så här lite efter :-)
Hur mår Butchie? Det lät inget vidare, här har också varit mycket tråkiga nyheter - tyvärr.
Däremot firade jag Påsekn på bästa tänkbara sätt...med att ta GULD i 3-manna och lyssna på Nationalsången - det är mäktigt
http://www.youtube.com/watch?v=F1i4Q_LWzgY
Kramar om Eva