My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 11 mars 2008

Vårstädning

Idag bestämde jag att våren är här för att stanna. Jag städade hela gården (ska bara kratta lite när gräsmattan torkat upp, dyngblött nu) dvs släpade bort X antal kilo hundskit och plockade ihop mängder med leksaker som låg tjusigt utspritt efter att snön smält. Skönt att ha det gjort! Krokus, påskliljor och tulpaner har kommit upp i trädgården, så mysigt... :-) Enbart för att jag gjort allt detta idag så kommer det garanterat att bli 15 minus och massivt snöfall inom en vecka.

Har ryckt upp mig lite sen igår, det får bli som det blir med min goa utbildning... Jag är fortfarande rätt kinkig över att Högskolan kan lägga en megatenta på en lördag dock, vi som sitter på distans ute på vischan kan inte göra den då ju. Här finns det inga skolor eller bibliotek öppna på helger så det verkar som om lärarna förväntar sig att man ska kunna ta sig till Falun (kul för dom som bor i Skåne eller Jämtland lixom). Jag har iofs inte jättelångt till Falun men det är inte det som är poängen, det är en principsak, dämmit.

Förhoppningsvis sak vi åka å kolla på en bil till helgen. Det är bara att hålla tummarna för att det är en fräsch & välskött bil, vi MÅSTE ha en ny innan det är dags att lämna tillbaka hyrbilen.

Dags för en kopp te, det får nog bli kärleks-te ikväll... :-)

Inga kommentarer: