My moor

My moor
Wuthering Heights

torsdag 14 juni 2007

I,m a shopaholic :-o

Jahapp, så har man varit en vända till Tulavippan igen... Å det blev dyrt, nästan 400 kr fattigare blev jag (Michael kommer att bli vansinnig). Men det kan inte hjälpas, jag BEHÖVER verkligen den söta, vita kannan med rosenbård och den enorma zinkbaljan i toppskick! Zinkbaljan är det förresten Annas fel att jag köpte, jag blev så inspirerad av hennes sätt att använda en sån som vattentunna. Nu kan jag äntligen gömma den fula plasttunnan som hittills samlat regnvatten till mina blommor och istället pryda trädgården med min vackra zinkis. :-) Hmmm, bara inte det går å drunknar nått i min balja... (Moaahahahahaha, vissa som läser denna blogg vet vad jag menar!)

Ytterst mysko väder här idag, växelvis regn och sol i rasande fart. Riktigt kallt när regnet faller och t-shirtvarmt när solen tittar fram, kan inte vädret bestämma sig lixom..?? Men det är klart, det snöar i alla fall inte, eller åskar, nått som det tydligen gör på andra ställen i landet.

Ja, kortisblogg idag, måste börja med käket. Vad kan man laga med mycket ägg i, som inte är pannkaka..? Nu har jag lagat paj (med äggstanning) och makaronipudding, bakat sockerkakor och käkat äggröra til frukost, idéer??? Vi har nämligen asmycket ägg just nu, hönorna värper som galningar. Det blir 8-10 ägg/dag och vi säljer en hel del men ändå så är halva kylen full med ägg. Jag känner mig fan som ett till å med... :-D

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tidelipom! Gissa vad jag gjort i helgen? Besökt en auktion och en massa loppisar såklart! Hittade ett finfint tvåvåningskakfat från Staffordshire och en bantafin kaffekopp från samma ställe! Har drukit upp det sista av mitt ljuvliga irish cream i den koppen! Känner mig helnöjd med helgen! Har faktiskt köpt en heldel annat också, men det får du ser när du kommer på besök (och ja Eva, vi kommer att meddela till dig om och när detta sker :-)). Jag hoppas att jag och knoddarna har möjlighet att kika ner till er snart! Hmm, nu har det drunknat en till...