My moor

My moor
Wuthering Heights

tisdag 26 juni 2007

Ris å Ros :-)

Jaa, då har vi tagit oss igenom ännu en midsommarhelg oxå. Hade rätt pissigt väder men åt väldans god mat och hade trevligt ändå. Att jag sen blir mer än lovligt trött på att det ska supas från sillunchen till sena natten är väl en annan sak men f*n va man får nog av släkten när alla är på kanelen... Jag får ju psykbryt bara jag tänker på det! Å så har jag en gubbe som är lika lättledd som en vilsen fjortis vad gäller alkohol så han låg ju så klart å kramade toalettstolen på midsommardagen. GAAHHHH! Vilken himla tur att det är ett helt år till nästa midsommar... :-)

Det är fortfarande väldigt jobbig att inte Ingrid finns med oss mer, barnen vill inte alls åka till dagis mer eftersom det nästan varje morgon är nån som är jätteledsen och gråter. David sover ofta dåligt, vaknar och tror att jag och Michael ska vara försvunna. Men vi pratar mycket och sörjer tillsammans, det tror jag är viktigt. Imorronkväll är det en minnesceremoni på dagis, vi familjer som hade barn på Ingrids avdelning har gått ihop och samlat pengar till ett fruktträd som vi ska plantera på dagisgården till minne av henne. Barnen ska måla stenar och skriva sina namn på, sen lägger vi dom runt trädet. Det kommer så klart att bli väldigt ledsamt men samtidigt kanske det kan få bli som ett "avslut", ett farväl, så att man kan höja blicken och våga se ljusare på tillvaron.

Och annars då..? Ja, jag trodde ju att jag skulle få jobba bakdelen av mig i sommar men hittills har jag inte fått jobba ETT ENDA SKIFT!!! Sitter här utan pengar och undrar va f*n det var så himla bråttom för mig att få iordning alla papper för, då det tydligen inte alls finns så mycket jobb som Vikariecentrum vill påstå! Jäkla apor! Så nu måste jag mjölka föräldradagar som jag annars skulle ha sparat till roligare ändamål. Jag sätter min lillfingernagel på att Vikariecentrum ringer så fort vädret blir riktigt somrigt och fint, då jag gärna skulle ta barnen till stranden istället...

Var in på högskolans info å kollade in Eng A, hur kursen är upplagd osv. Den verkar faktiskt riktigt rolig! Jag hade ju tänkt mig att det skulle vara typ 20 veckors grammatik men det var det verkligen inte. Några veckor handlade så klart om språkets struktur, fonetik, didaktik å sånt men sedan var det nästan bara undervisning inom de kulturella och litterära aspekterna av engelska!! Jaaaa, det är ju det jag vill ha! Brontë Society, here I come again!!! ;-) Skönt att jag fick den roliga överraskningen för jag blev så orolig när Eva berättade att hon varit in på Samhälle A och sett att det var rena rama pesten om ekonomi och politik, HUGA! Sen känner jag till åtminstone 2 studenter sen tidigare, som oxå valt Eng A så nu ser jag faktiskt fram emot höstterminen helt plötsligt. Jag som så sent som igår var helt kräkig på skolan å nästan ville ta ett sabbatsår..! :-D

Nä, nu måste jag ringa några samtal medan jag har det färskt i minnet, see ya!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj :)
Sitter i ett regnit Fisksätra och läser bloggar och tar det lugnt, har en dag ledigt. * skööönt* :) Kommer vara i mockfjärd från och med den 3/7 och stannar nog till den 7/7 =) Så har du tid kan vi väl fika eller hitta på något skoj =) Vi hörs :) KRAM