My moor

My moor
Wuthering Heights

måndag 11 juni 2007

Viva la Playa!

Vilken underbar helg jag har haft!! Har bott med familjen i Granbergets fäbod, där mina svärföräldrar har en stuga. Sååå avslappnande, sååå lugnt och fridfullt. Badade och fiskade i massor i sjön, blev solbränd, grillade korv och lyssnade på träden. Som en energikick för hjärnan och det behöver ju jag nu..! Det var ju uppsatsopponering i Falun i torsdags och det gick ju halvdant tyvärr. Fick både ris och ros men blev nog på det hela taget mer förvirrad än hjälpt av min handledares "råd". Jag vet, det låter rätt sjukt men så var det! Idag har jag försökt att rätta till uppsatsen efter hans råd men vi får se om jag gjort som han menar eller inte. Jag får säkert bakläxa en gång till, det skulle inte förvåna mig! Men jag jobbar gärna med min uppsats, den handlar ju om sånt jag älskar! Emily Brontë, Yorkshires hedar och underbar litteratur, mmmmm! :-) Idag hittade jag tre "nya" bloggar om Emily Brontë, jättekul att läsa. Varför fann jag inte dom när jag höll på med uppsatsen som bäst?? (Ja, Bejbi, jag SKA skicka länkarna till dig, om du nu inte redan hittat samma bloggar! :-D)

Opponeringen var för övrigt bara en bisak, det roligaste var att träffa alla mina fina studiekompisar, umgås, käka gott och skratta så man storknade. Vi hyrde som vanligt en stuga vid Lugnets camping och det var jag, Eva, Anna och nykomlingen Peter som övernattade. Fan va kul vi hade, det är tråkigt att vi splittras till hösten. Men man kan ju träffas å ha kul ändå!

Eftersom förra veckan var så trulsig med opponeringar å grejjer så missade jag en massa Emmerdale, det sved lite! :-) Men idag var jag bänkad igen, wiiiieee! Jag har fortfarande inte hämtat mig från Paul Marsdens död, den händelsen kändes så... omotiverad typ. Jävla Kingfjärtar. Hur som helst, den här veckan borde jag hinna få med mig de flesta avsnitten, snart kommer väl Tv4 att ha nått nedrans sommaruppehåll förstår jag. ALLA mina favvoserier sommarlovar nu (Desperate Housewives, Ugly Betty, Greys Anatomy) men jag hoppas att det är Men in Trees på onsdag för annars har jag missat säsongsavslutningen på den serien. Shit, det låter som om jag kollar på lite för mkt tv som det är, kanske lika bra att det blir sommaruppehåll på skiten... :-)

Tjing på er, det känns som om en chokladpudding ropar på mig... ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Thanks bejbi!!! You know me to well...Läser mina tankar innan jag tänkt dem! Klart att jag genast undrade vilka bloggar du varit inne och gluttat på! Jag har jobbat natt och sedan sovit två timmar - känner mig fräsch som en nyponros! Ironidrypande mening det där... Nu är det iaf dax för Emmerdale! Åh du, I love chokaldpudding too (and you are so surprised :-D)