My moor

My moor
Wuthering Heights

fredag 8 februari 2008

The Brontës

Friday, at last. Tänk vad befriande det är så här på fredagseftermiddagen. Barnen är hämtade från dagis, jag har förberett gooood fredagsmysmat, Michael kommer INTE att bli sen hem från jobbet och jag är "in sync" med skolarbetet. Livet är rätt bra ibland. Faktiskt är det rätt bra för det mesta, trots att man inte tänker på det.


Ahhh, Mr Rochester...... Mums!


Ikväll ska jag börja läsa en bok som jag redan vet är bra. Det är Charlotte Brontës Jane Eyre, den ingår i kursen jag läser just nu å det är jag såååå tacksam för. Vilken lyx att få "umgås" med Mr Rochester på skoltid... :-) Jag tror inte jag har skrivit om det så himla mycket här på bloggen men jag är ett riktigt Brontë-freak. En av de bästa böcker jag någonsin läst är skriven av Charlottes syster, Emily Brontë, och heter Wuthering Heights. Tips till ALLA: läs den! Det är mycket på grund av dessa Brontë-bruttor som jag och studiesyster Anna kommer att styra kosan mot Yorkshires hedar när vår utbildning är slutförd, det var nämligen där som dessa böcker utspelar sig och Brontë-syskonen är uppväxta. Världen skulle vara en bättre plats om alla fick sig en rejäl dos Brontë-fantasi lite då och då. :-)

Planerna för denna helg då..? Jo, ikväll ska vi nog till Svärmor å Svärfar en stund, Michael ska hjälpa sin lillasyrra Emelie med en webkamera å jag ska väl snacka Tokio Hotel med henne å glo på Let's Dance. Sen har jag lovat Emelie att vi ska åka till ett köpcenter å handla skor imorron, å det kan ju ta typ hela dan... :-) Söndagen blir nog rätt lugn, Michel kommer väl att fixa de sista detaljerna på skafferiet och kanske fixar jag lite skolgrejjer om jag orkar. Helst skulle jag ha STORstädat huset oxå... Tröööök.
Nu ska jag baka kakor med mina älskade barn, sen brygga mig en fet kopp Irish Cream... Ha en mysig helg allihop!

Inga kommentarer: