My moor

My moor
Wuthering Heights

söndag 24 februari 2008

Sol

Idag har jag odlat fräknar på hög nivå. Satte mig på altanen med en lunta poesi (Wordsworth, Coleridge, Blake), läste och njöt i solen. Typ 10 plusgrader i skuggan, ungarna bäckade på gården och fåglarna var alldeles till sig å sjöng som besatta. Fan va det är gött å leva.

Jag skrev färdigt min första låttext i fredags (efter den rätt kassa starten på dagen) och jag är faktiskt rätt stolt över den. För det första att jag fixade att skriva på tyska men framför allt för att den blev så himla bra eller typ välbalanserad eller vad jag ska säga. Den heter "Ich atme" (=jag andas) och Emelie har satt musik till den nu, imorron ska jag dit å höra! Jag har redan börjat på en text till, fortsätter det på det här sättet är jag väl med i tyska melodifestivalen nästa år... :-)

Nu har jag och familjen en skön sportlovsvecka framför oss. Tyvärr måste vi ju leta bil, dona med försäkringar å jag ska åka till nån massör-människa (ont i mina muskler) men det är väl trots allt tur i oturen att vi har den här veckan på oss att fixa lite grejjer innan det är jobb/skola/dagis igen.

Nu ska jag dricka en god kopp te och äta rostat bröd med rökt korvost på, det är så ruggigt gott å onyttigt att det är galet. And I deserve it.

Kraaam!

1 kommentar:

ulrika sa...

Åh vad härligt det låter. Jag längtar efter allt det där, bo i hus och ha barn :o)
Åhå vad du är duktig som skriver låttexter på tyska dessutom.
WOOW! Hoppas verkligen ni hittar en bra bil och ha ett superskönt sportlov.

KRAM