My moor

My moor
Wuthering Heights

lördag 23 februari 2008

The power of the pen

Gårdagen var helt bisarr, overklig och vansinnigt skrämmande. Jag blev rammad av en lastbil på morgonen, när jag skjutsade David till lekis. Jag hade nästan tagit mig ut ur rondellen i Mockfjärd när det kom en lastbil i full skjuts från Vansbro-hållet, körde om den bilen som stannat för att vänta ut mig och drämde sedan rakt in i Toyotans sida. Jag och David slungades över till andra sidan av rondellen. Jag kommer knappt ihåg nånting av själva smällen men vet att jag kastade mig ut bilen och slet upp dörren till baksätet, där David satt. Sen vet jag att jag blåhöll honom och vägrade låta nån ta honom. Svärmor och Emelie kom till platsen bara några sekunder efter smällen och mängder av snälla människor hjälpte till på platsen innan räddningstjänsten kom. Svärmor ringde till Michael, jag tror det tog typ 15 minuter för honom att ta sig från Leksand å hem... Det blev ambulans till läkare (Michael följde efter i Volvon) och sedan röntgen eftersom jag slagit i mina knän rätt illa. David var ok men chockad. Inga frakturer men blåslagen är jag.

Ja, vad säger man..? Det blev knappast den fredag jag tänkte mig och definitivt inte den start på sportlovet som jag ville ha. Jag är bara så jävla tacksam att det gick bra trots allt, det har kunnat gå ILLA. Min Toyota är bara skräp men vem fan bryr sig om plåt..? Så här dagen efter har man fått lite perspektiv på det hela men jag är rätt irriterad på lokalpressen som skriver klantigt (iaf enligt min mening). På DD:s framsida kan man läsa "Mamma och barn krockade med lastbil". JAG har fan inte KROCKAT med NÅTT, JAG blev RAMMAD av en ouppmärksam lastbilschaffis!!! Och under bilden i artikeln står det typ att "här är bilen som krockade och där uppe i hörnet ser ni en lastbil som oxå var en gnutta inblandad". DET HADE JU FÖR FAN INTE BLIVIT NÅN KROCK OM DET INTE VAR FÖR LASTBILEN!!! IDIOTS!!!

http://www.dalademokraten.se/Nyheter/Gagnef/Barn-i-rondelloycka-i-Mockfjard-i-gar-/

När min bror ringde imorse och frågade hur jag mådde så kunde jag i alla fall för första gången ärligt svara: -I feel like I've been hit by a truck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

MEN HERRE GUUUD!!!!!
läste om olyckan i tidningen, shit kan inte fatta att det var du som var med i den!!! Är såååå glad att ni båda klarade er. Kraaaaam!

Malin of the Moors sa...

JAG kan inte fatta att det var vi som var med i den... Idag har jag bara gått å tänkt på hur lättad jag är över att allt gick bra men nu är det ju 100 praktiska grejjer man måste fixa, typ ny bil, pengar, skjuts till lekis å dagis innan det är fixat mm. Lastbilschaffisen erkände på en gång att han vållade olyckan så tack å lov står ju han för vår självrisk men ändå. Satan vilka nya perspektiv på livet man får efter en sån här grej. Å tusan va jag har pussat å kramat min familj under det senaste dygnet...

Nu ska jag gå å lägga mig strax, är rätt mörbultad å trött både fysiskt å psykiskt. Skönt att jag har en massa söta vänner överallt. :-) Å du kan vara jävligt stolt över din Niche-brolla, han hjälpte David väldans mkt genom att ge honom ett gosedjur efter olyckan. Den lilla mysapan har David knappt släppt ur sikte, han ligger å sover med den nu. :-)

KRAAAM tillbaka.