My moor

My moor
Wuthering Heights

lördag 2 februari 2008

Wiiiiiiieeeee!

Nu har jag varit förkyld å eländig i 4 dagar men idag bestämde jag mig för att må bättre och åka å hälsa på barndomsbästisen Maria en sväng. Hon är här hemma å firar 2 av sina bröder som fyller år å då tackar man ju inte nej till hennes morsas fika-buffé precis... :-) Såååå gott, käkade flera wienerbrödsaktiga bullar som va asgoda. Innan jag fikade fick jag prova min korsett!!! Den är helt gudomlig å Maria är världens bästaste kompis, sömmerska & designer! Granted; jag kommer aldrig att kunna göra nått ansträngande i denna korsett (jag kommer att få andnöd) men vem fan gör en workout i en sån..? :-D Tyget är helt underbart, jag blev typ en decimeter längre när jag hade den på plus att boobisarna blev stora och flyttade upp en våning eller två... Midjan blev ju getingsmal oxå. Å det är ju rätt trevligt det med men när midjan blev att se supersmal ut så blev synintrycket även att röven blev sju gånger större. Men det kan jag ta, en kvinna ska väl ha lite höfter, right..? :-) Hur som helst, TACK Maria! PUSS!

Michael har kommit riktigt långt i skafferibygget, nu ska det bara läggas in golv, sättas in hyllor samt hakas på en dörr. Det ska bli sååå skönt att få det där utrymmet. Micron ska oxå få husera där, så att vi slipper ha den på köksbänken. Idag har han målat det sista. Taket är vitt och väggarna är pärlgrå, det blev väldans fint.

Ikväll ska jag kolla på lite Jane Austen film (tror att det är Förnuft & Känsla som går på svt) och sedan läsa ut det sista i George Orwells 1984. Sen är det bara att kasta sig över nästa bok, Nathaniel Hawthornes The Scarlet Letter. Hypergalet tempo på Eng B helt plötsligt, efter värsta softa första veckan.

Lördagsgodistajm!!

Inga kommentarer: